نانوایی‌های قزوین 7 مرتبه بازرسی شده اند

به گزارش رکنا ازقزوین؛ نایب فرجی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: آمار بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۵۱۳ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۲۸ واحد نانوایی در استان قزوین فعالیت دارد، گفت: با نگاه آماری و محاسبه میزان بازرسی‌ها مشخص می‌شود که به طور متوسط هر کدام از واحدهای نانوایی چندین مرتبه مورد بازرسی و نظارت قرار دارند.

نایب فرجی به میزان تشکیل پرونده‌های تخلف صنفی در واحدهای نانوایی اشاره کرد و گفت: در همین مدت یک هزار و یک فقره پرونده تخلف صنفی از واحدهای نانوایی سطح استان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان داشت: ۴۳ واحد نانوایی نیز در این میان به علت تخلفات مکرر مثل گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و قاچاق پلمب شده است.​

2هزار و 355 پیامک برای نانواهای متخلف در قزوین ارسال شده است

مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ارسال ۲هزار و ۳۵۵ پیامک در شهریور ماه سال جاری برای نانواهای متخلف این استان خبر داد.

آزیتا اسدی با اعلام این خبر افزود: این پیامک‌ها بر اساس تخلف نوع یک و دو به صورت روزانه پس از شناسایی تخلفات برای متصدیان واحد ارسال شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تخلفات نوع یک اگر میزان تراکنش روزانه آن‌ها بیشتر از مبلغ تعین شده باشد، نانواهای متخلف باید برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

اسدی تصریح کرد: در تخلفات نوع دوم که تراکنش‌ها کمتر از مبلغ تعیینی بوده و یا از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند، برای بررسی بیشتر به سازمان جهاد فراخوانده می‌شوند تا اگر بیشتر از سه مرتبه تخلفات آن‌ها تکرار شده باشد، فرد متصدی به کمیته آرد و نان فرمانداری معرفی شود.

مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه رفتارهای غیرمعمول در نانوایی‌ها مثل فروش نان از طریق دستگاه کارتخوان غیرهوشمند، اجبار خریدار در جابه‌جایی رقم درج پلاستیک یا نان کنجدی به جای یکدیگر یا تعطیلی خارج از ساعت اعلام شده در تابلو و غیره موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

لیلا بیگدلی/ قزوین

کدخبر: 829123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟