مشعل گاز در 3 روستای دیگر هشترود روشن شد / این نکات ایمنی را حتما بخوانید

به گزارش رکنا از هشترود؛ حسین سلطانپور با اعلام این خبر افزود: با توجه به پروژه های در دست اجرا در صد خانوار هایی که به زودی  از نعمت گاز برخوردار می شوند به ۹۹/۶درصد خواهد رسید.

وی در ادامه به فرارسیدن فصل سرما اشاره کرد و افزود: تاکید ما بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار است و همشهریان حتما از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه ها و سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.

سلطانپور ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

رئیس اداره گاز هشترود متذکر شد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز ، جلوگیری از نصب دودکش های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.
وی در پایان میزان درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرد را 18 تا 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد.

اسماعیل رحیمی/ هشترود

کدخبر: 828911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟