کشور از لحاظ امنیت به بازدارندگی پایدار رسیده است

به گزارش رکنا از ایلام؛ صبح امروز محمد سبحان حسنی در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مجتمع ارشاد اظهار داشت: دفاع مقدس علیرغم همه خسارت‌ها ، دستاوردهای مهمی چون خودباوری، نوآوری و ابتکاراتی در عرصه‌ دفاع مقدس در پی داشت.

وی ادامه داد: با گذشت سی و چند سال از دفاع مقدس، کشورهای جهان این ابتکارات را مورد بهره برداری قرار داده و از آن تجارب که نشان از نبوغ جوانان ایرانی است استفاده می کنند.

وی به حضور بانوان ایلامی در پشت جبهه ها اشاره کرد و افزود: مردم استان بخصوص زنان ایلامی با تمام توان و با دستان خالی به حمایت از رزمنده‌ها در جبهه پرداختند.

حسنی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تقدیم 3 هزار شهید در این مسیر نشان از ارادت این مردم به امام، ولایت و کشور دارد، خاطر نشان کرد:3 هزار شهدای استان سند روشنی از حضور مردم استان در هشت سال دفاع مقدس بود.

معاون استاندار گفت:نسلی که رشادت‌های دفاع مقدس را ندیده است در معرض هجمه های دشمنان قرار دارند که تبیین و تدوین این افتخارات وانتقال آن بر عهده همه پیشکسوتان این عرصه و همچنین اصحاب رسانه و اهل قلم می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن با وجود موفقیت های کشور در تمام عرصه ها در صدد کمرنگ کردن و مخدوش کردن این افتخارات است افزود: علی رغم همه تهدید ها با مقاومت ملت ما و رهبری خردمندانه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری که با بصیرت و آگاهی به همه مسائل اشراف داشته و دشمن در این راه باز مانده است.

وی تصریح کرد:ملت ایران دارای تمدن دیرینه و تاریخ کهنی است که دشمنان با همه فشارها نمی توانند جلودار پیشرفت و دستاوردهای نظام اسلامی شوند و از راه هایی دیگری چون تهاجم به مبانی دینی و مذهبی وارد عرصه شده است که راه به جایی نخواهند برد.

 تجلیل از تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران، رونمایی از کتاب، خاطره گویی، شعرخوانی و اجرای نمایش از دیگر برنامه های این آیین بود.

کوثر موسوی /ایلام

کدخبر: 828575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟