موتور گردشگری کرمانشاه روشن شد/ افزایش 8 برابری اعتبارات گردشگری

به گزارش رکنا از کرمانشاه، محمدرضا سهیلی در خصوص وضعیت صنعت گردشگری در استان، اظهار کرد: صنعت گردشگری متنوع‌ترین و پرجاذبه‌ترین فعالیت‌ها در جهان امروز است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری به عنوان موتور توسعه استان در کنار سایر امور محسوب می‌شود و اهمیت خاصی به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بالقوه‌ای و استعدادهای تاریخی، طبیعی، زیارتی، مذهبی و انسانی فراوانی دارد که می‌تواند در جذب گردشگری و کمک به توسعه اجتماعی و اقتصادی ازآن‌ها بهره گرفت.

سهیلی خاطرنشان کرد: قطعا سرمایه‌گذاری در امر گردشگری در استان به عنوان کوتاه‌ترین مسیر می‌تواند با ایجاد اشتغال و تولید ثروت استان را متحول کند و از سریع‌ترین روش‌ها برای حل معضل بیکاری در استان محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته اعتبارات مناسبی برای گردشگری اختصاص پیدا نکرده و البته اعتبارات اختصاص یافته هم از جذب و تخصیص مناسبی برخوردار نبوده است.

سهیلی با بیان اینکه اعتبارامسال اعتبار بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری داریم، گفت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات از منابع استانی در مقایسه با سال گذشته تقریبا ۸ برابر شده که علاوه بر آن بودجه سفر رییس جمهور و اعتبارات ملی را هم داریم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 828335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟