14 هزار هکتار باغات قم زیر کشت پسته است/ 6هزار تن محصول از باغات استان برداشت می شود

به گزارش رکنا از قم؛ محمدرضا حاجی رضا روز پنجشنبه در آیین شکرانه برداشت پسته در قم، بیان داشت: پسته کاری در بخش باغبانی قم می‌درخشد و اکنون ۱۴ هزار هکتار باغ پسته در این استان موجود است که هفت‌هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان قمی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این که ظرفیت پسته کاری در استان قم بسیار ویژه‌ است، افزود: پسته کاری علاوه بر تناسب با شرایط آب و هوایی قم از نظر اقتصادی نیز برای بخش کشاورزی استان ارزش افزوده مناسبی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: نیاز است تا فرآیند کشت پسته در قم بر اساس مباحث دانش بنیان متحول شود و شاهد افزایش عملکرد و برداشت بیشتر محصول در باغ‌های پسته استان باشیم.

حاجی رضا گفت: کشت پسته برای کشاورزی قم مهم است و به همین دلیل برای افزایش سطح کمی و کیفی تولید این محصول با همکاری کشاورزان استان از جدیدترین فناوری‌های علمی استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به طور حتم نیاز است تا موضوع سلامت محصول مورد توجه پسته‌کاران استان باشد و در این رابطه باید بتوانیم با رعایت استانداردهای تعیین شده در بازارهای بین‌المللی حضور موفق داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز در استان قم علاوه بر موفقیت‌های کسب شده در زمینه تولید پسته، بسترهای لازم برای فرآوری این محصول در بالاترین سطح کیفی نیز فراهم شده‌است.

نظری/ قم

کدخبر: 827731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟