تولید سالانه 1200تن بذر اصلاح شده در هشترود

به گزارش رکنا از هشترود؛ علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود به همراه مجید احمدی مدیریت جهاد کشاورزی و  یعقوبیان رئیس شرکت تعاونی از مرکز بوجاری و تولید بذور اصلاح شده شهرستان بازدید و از نزدیک مراحل کامل بذر اصلاح شده را مشاهده کرد.

عباس حضرتی مدیر عامل اتحادیه شرکت تعاونی روستایی شهرستان هشترود درحاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران،  با اشاره به اهمیت گندم از نظر امنیت غذایی گفت: با عنایت حق تعالی و تلاش تمامی عزیزان ، اتحادیه تعاون روستایی هشترود در سال گذشته ازبین ۱۶ اتحادیه به عنوان اتحادیه برتر و نمونه استان انتخاب شده و باتوجه به اینکه چندین بار به صورت متوالی عنوان برتر را در سالهای متمادی کسب نموده است  به عنوان اتحادیه الگویی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور معرفی شده است.

وی اضافه کرد: این مرکز امسال بیش از ۲هزار و ۸۲۵تن گندم بذری ازنوع رقم هما و رقم جدید هشترود خریداری نموده است و انتظار می رود سالانه ۱۲۰۰تن بذر اصلاح شده تولید و به مراکز توزیع ارسال شود .

حضرتی در آخر یادآورشد با توجه به مزایای رقم هشترود که باعث افزایش عملکرد در واحد سطح (هکتار)و افزایش درآمدزایی می شود، بذور اصلاح شده به سایر نقاط استان نیز ارسال می شود .

اسماعیل رحیمی/ هشترود 

کدخبر: 827611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟