نشست معاون استاندار قزوین با مدیر عامل جمعیت هلال احمر

به گزارش رکنا از قزوین؛ دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ابتدای این نشست در خصوص مسائل و فعالیتهای انساندوستانه و بشردوستانه این نهاد گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام گرفته و در حال انجام در سطح استان را ارائه  و دغدغه ها و مشکلات پیش روی فعالیت این جمعیت را برای ارائه خدمت شایسته تر بازگو کرد.

22

در ادامه دکتر مهدی رجحانی در این نشست اظهار داشت: جمعیت هلال احمر فعالیتی که انجام می دهد ذاتاً ارزشمند است و در ارائه خدمات به هموطنان عزیز سعی دارد به بهترین شکل اینکار را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان این که نوع کار جمعیت هلال احمر ذاتاً مقدس است در ادامه افزود: در چند حادثه و بحرانی که در چند ماهه اخیر تجربه کردیم و نکته ای که مشاهده شد این بود که در فرهنگ مواجهه با بحرانها دچار کمبود هستیم و از ادبیات مشترکی برخوردار نیستیم.

رجحانی عنوان کرد: موضوع آموزش در مورد مواجهه با بحرانها بسیار مهم و ضروری است و باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم و به عموم مردم نیز باید تمام آموزشهای لازم داده شود تا بتوانیم در زمینه مقابله با بحرانها و حوادث به سطحی از آگاهی برسیم که در جهت کاهش آسیبهای ناشی از حوادث پیش برویم.

وی با اشاره به اهمیت خانه های هلال اظهار داشت: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی افراد و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود و در همین راستا در جهت رفع موانعی هستیم که در راه تأسیس این خانه های هلال وجود دارد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد تا خانه های هلال در تمام نقاط در استان برپا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: پیشگیری و کاهش مخاطرات موضوعات مهمی هستند و با آمادگی و ارائه آموزشهای لازم و‌ همچنین اجرای مانورهای آمادگی می توانیم در بحرانها به مراتب مؤثرتر عمل کنیم و خسارات ناشی از بحران را به حداقل برسانیم و حتی بحران را به فرصت تبدیل کنیم.

شایان ذکر است؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به همراه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان پس از برگزاری این نشست از بخشهای مختلف هلال احمر و ‌همچنین پروژه های در حال احداث و نیز از پایگاه امداد و نجات و توان عملیاتی، تجهیزات و انبارهای امدادی این جمعیت نیز بازدید بعمل آورد.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 826773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟