طراحی پروژه های فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی قم/ ارتقای نخ های بخیه دهانی با استفاده از عوامل گیاهی و میکروبی

به گزارش رکنا از قم؛ دکتر کوهپایی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم از تدوین و طراحی پروژه‌های مشترک این معاونت با دانشگاه‌های صنعتی ارومیه و علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منعقد شد، پروژه فناورانه توسط اعضای هیات علمی و پژوهشگران دو دانشگاه طراحی و تولید شد.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم این پروژه روش جدیدی برای ترمیم زخم می‌باشد که روند انعقاد خون را تسریع می کند.

وی همچنین به تدوین و طراحی پروژه مشترک مرکز تحقیقات بیوسنسور دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات سلولی ومولکولی دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره و اظهار داشت: با توجه به تاکید معاونت در چهارمین جلسه شورای مدیران معاونت تحقیقات و فناوری و لزوم همکاری فی ما بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های مختلف پروژه ای فناورانه برنامه ریزی شد.

دکتر کوهپایی ادامه داد: در این پروژه که توسط اعضای هیات علمی و محققین دانشگاه علوم پزشکی تهران و قم انجام می شود، نتایج می تواند در بیماری‌های خاص گوارشی مثمر ثمر بوده و به شناسایی بهتر آن کمک کند؛ در واقع محققین این پروژه امیدوارند در آینده بتوانند طرح را تجاری سازی کرده و صنعت کشور را بهبود دهند. 

وی همچنین به تدوین و طراحی پروژه مشترک بین گرایش‌های مهندسی بافت، بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و دندانپزشکی اشاره و ابراز کرد: بر اساس اهمیت روزافزون اقلام و محصولات تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و ضرورت ارتقاء پژوهش در تولید علم و فناوری، و بر اساس حمایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم از طرح های مشترک فناورانه حوزه دندانپزشکی، علوم بافت و بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی رونمایی شد.به عنوان نمونه در یکی از پروژه‌ها با استفاده از عوامل گیاهی و میکروبی، نخ های بخیه دهانی ارتقا می یابد.

 نظری / قم

کدخبر: 825121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟