بهره برداری از راه‌آهن دورود_خرم‌آباد تا پایان دولت سیزدهم/ تکمیل این پروژه نقش ویژه ای در توسعه استان و کشور دارد + فیلم
حجم ویدیو: 125.73M | مدت زمان ویدیو: 00:05:01

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار در حاشیه مراسم آغاز بکار مجدد پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رکنا اظهار داشت: این پروژه از سال 92 شروع به آغاز به کار کرده، اما به دلایل اعتباری و قراردادی از اواخر سال 97 متوقف شده است.

وی ادامه داد: راه‌آهن لرستان یک ابرپروژه بوده و اعتبار آن قابل مقایسه با دیگر پروژه‌ها نیست، بنابراین تکمیل آن می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه استان و کشور داشته باشد.

استاندار لرستان، بیان کرد: راه‌آهن استان از جمله پروژه‌های اولویت‌دار دولت است و تصمیم‌گیران اصلی نظام به آن توجه ویژه دارند، با این وجود محل‌های تامین اعتبار آن باید از روش‌های مطمئنی تامین شود.

زیویار اظهار داشت: امروز همه مصمم به آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستند که امید می‌رود با تامین منابع، فازهای بعدی پروژه نیز به زودی آغاز شود.

وی بیان کرد: راه‌آهن سراسری لرستان فعلاً از مسیر دورود به خرم‌آباد است، اما بخش‌های تکمیلی این پروژه بروجرد، الیگودرز، پلدختر و اندیشمک را نیز شامل می‌شود.

زیویار با اشاره به ایام اربعین حسینی، گفت: ما به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملت امام حسین(ع) هستیم و حتی دفاع از کشور نیز برای وصل‌کردن ملت‌های مسلمان به‌هم است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ما وظیفه داریم که تمهیدات لازم را برای زائران اربعین در جهات مختلف ازجمله اجرای پروژه راه‌آهن لرستان فراهم کنیم.

زیویار اظهار کرد: پروژه راه‌آهن لرستان جزو پروژه‌های اولویت‌دار است و حتی مسئولان ارشد کشور نیز نسبت به این پروژه احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گزارش پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک به خدمت مقام معظم رهبری هم رسیده، افزود: اعتبار این پروژه باید از محل‌هایی متفاوت با بودجه عادی کشوری تأمین شود.

استاندار لرستان با اشاره به نقش اجرای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک در گردشگری و حمل‌ونقل این استان، عنوان کرد: لرستان با این پروژه به مسیر راه‌آهن سراسری کشور متصل و از امتیازات آن بهره‌مند می‌شود.

 

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 824547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟