نصب سه هزار نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی در استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل،  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: ۲۵ پنل خورشیدی در ساختمانهای اداری استان اردبیل با ظرفیت ۱۸۷ کیلووات نصب شده است.

حسین قدیمی درباره نیروگاه‌های خورشیدی در حال احداث و در حال بهره برداری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۲۳۴ نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی ۵ کیلوواتی احداث شده است و نصب۳ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: علاوه براین ۳ نیروگاه به صورت مزرعه خورشیدی در استان اردبیل با ظرفیت ۳.۲ مگاواتی در حال بهره برداری است.

قدیمی یادآورشد: در پی الزام دستگاه‌های اجرایی جهت تامین ۲۰ درصد برق مصرفی خود از انـرژی‌هـای تجدیـد پذیـر، ۲۵ پنل خورشیدی در ساختمان‌های اداری استان با ظرفیت ۱۸۷ کیلو وات نصب شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل میزان تولید نیروگاه‌های خورشیدی در استان را جمعا ۴۵۰۰ کیلو وات اعلام کرد .

به گفته این مقام مسئول استانی نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک  (CHP) شهید مرحمت بالازاده انگوت با ظرفیت نامی ۵.۴ مگاوات در حال بهره‌برداری است .

وی ادامه داد: همچنین ۳ نیروگاه CHP  (نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک ) مشگین شهر با ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات،  نیروگاه CHP سلوط نمین با ظرفیت ۲۵ مگاوات و نیروگاه CHP، کبودی با ظرفیت  ۰.۵ مگاوات نیز درحال احداث می‌‍باشد.

قدیمی در ادامه ظرفیت تولید نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین شهر را ۵ مگاوات عنوان کرد و افزود: نیروگاه سبلان اردبیل با ظرفیت ۱۱۵۰ مگاوات و نیروگاه آبی مغان با ظرفیت ۱۳ مگاوات از دیگر نیروگاه‌های استان اردبیل می‌باشد که به تامین برق استان می‌پردازد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ادامه گفت: با  تولید ۱۱۷۰ مگاوات در استان اردبیل بیش از نیاز استان برق تولید می شود و برق تولیدی بیشتر در نیروگاه‌ها قابل ذخیره‌سازی نیست و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

قدیمی با اشاره به عبور موفق از پیک تابستان سال جاری بدون اعمال محدودیت افزود: مدیریت مصرف برق  فقط  منحصر به فصل تابستان و پیک بار و روزهای گرم سال نیست زیرا برای تولید برق از زیرساخت‌ها و منابع انرژی کشور استفاده می‌شود و هرچه استفاده از این منابع کنترل‌شده و بهینه باشد، به توسعه کشورمان کمک خواهیم کرد .

 

کدخبر: 823619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟