اولویت‌ اساسی بنیاد شهید حفظ کرامت و جایگاه جامعه ایثارگران و خانواده شهدا است

به گزارش رکنا ازقزوین؛ کامیار ثقفی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با بیان اینکه بنیاد یک اداره یا دستگاه عادی نیست بلکه یک نهاد انقلابی است، افزود: سمت و سوی حرکت و سیاست‌های این نهاد همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام شود تکریم خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است و بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه پشتیبانی در این رابطه را بر عهده دارد و محور اصلی این کار جامعه ایثارگری و فرزندان ایثارگران هستند.

n00432537-r-b-021

ثقفی با بیان اینکه در ۴۳ سال بعد از انقلاب موفقیت‌های شگرفی به دست آمده و در بیانیه گام دوم از این پیشرفت‌ها تحت عنوان عظمت‌ یاد شده است، تصریح کرد: با همه این‌ها قائل به این هستیم که عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریم و همچنان فاصله ما تا وضع مطلوب زیاد است. 

وی با اشاره به اینکه آنچه ضرورت دارد این است که ما ناگزیر به جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم،تاکید کرد: باید حرکت رو به جلو انقلاب را براساس آرمانهای که مقام معظم رهبری ترسیم کردند پیش ببریم.

تقفی با اشاره به انتظاراتی که از بنیاد شهید وجود دارد یادآور شد: یک حرکت تحولی در راستای اهداف نظام و جامعه و انقلاب اسلامی با این نگاه که بتوانیم بخشی از عقب ماندگی هایمان را جبران کنیم لازم است. با همه این‌ها همه ما قائل به این هستیم که عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌هایی داریم و همچنان فاصله ما تا وضع مطلوب زیاد است.

دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: کلیدواژه تحول که رهبر معظم انقلاب از آن استفاد می‌کنند به معنای حرکت‌های جهشی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها با به کارگیری شیوه‌های نوین است.

وی اذعان کرد: ما درگیر یک سری قواعد و نظاماتی شدیم که بعضاً مانع حرکت و پیشرفت است و قابلیت تغییر دارد اما آنچه حائز اهمیت بوده این است که وضعیت موجود حاصل رویه‌ای است که تاکنون طی کرده‌ایم.

باید دید که چقدر به این نقش پرداخته ایم و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت چقدر در جامعه شناخته شده است که اگر جامعه به آن مجهز شود پیش رونده و غیر قابل کنترل است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «راه منحصر به فرد تحول که مسیر انقلاب را ترسیم می کند جوانان نخبه، مومن و انقلابی هستند» و در دل این سخن مبنای ایثارگرانه وجود دارد.‌

ثقفی، تحول در مدل اداره بنیاد شهید را نیز ضروری دانست و خاطر نشان کرد: از مسیر همین تحول است که می‌توان به عدالت محوری  و شرایط بهتر رسید.

وی با بیان اینکه عدالت محوری در سیاست‌های جدید بنیاد دنبال می‌شود، افزود: متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم که عدالت بین خانواده شهدا و جامعه ایثاگران آنطور که باید برقرار نیست و بنیاد شهید این عدالت محوری را به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی خود قرار داده است.

n00432501-t

خدمت به ایثارگران، خدمت به نظام اسلامی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: خدمت به ایثارگران، خدمت به نظام اسلامی است و این مسئولیت سنگین بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

کبیری در جلسه معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار داشت: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران افتخار خدمت رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را بر عهده دارد و در همین راستا می توان گفت مسئولیت بنیاد شهید بسیار خطیر است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده هایی سر و کار دارد که عصاره واقعی حماسه های بزرگ و پاسداری از نظام اسلامی هستند و در این راستا باید با تمام دقت و توان به خدمت رسانی بپردازند.

کبیری با اشاره به وظیفه و مسئولیت بسیار سنگین بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: آگاهی بخشی، بصیرت دهی، مراقبت از فرزندان شهدا، برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی، رسیدگی به امور و همراهی با خانواده های ایثارگران از جمله مسائلی است که در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: آموزه های عاشورا، وظایف و تکالیف کودکان، نوجوانان و حتی زنان جامعه را مشخص کرده است و باید براساس این آموزه ها به موضوعات اجتماعی، فرهنگی و حتی شخصی بپردازیم.

وی با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) به ابلاغ پیام شهدای کربلا و صیانت از خون شهدا پرداختند، افزود: باید در مقابله با دشمنان نظام اسلامی به پا خواست و در این عرصه با توجه به تلاش دشمنان از فضای مجازی بهره گرفت.

n00432537-r-b-014

خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که ارزشمندترین ثمره زندگی خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستادند تا ما در امنیت باشیم.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین افزود: آرامش و آسایش امروز جامعه مدیون رشادت و شجاعت شهیدانی است که برای دفاع از خاک و مردم این سرزمین و برای سربلندی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان ایستادند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار آتانی افزود: امروز مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران به دست فرزند شهید اسماعیلی سپرده می شود؛ بانوی بزرگ انقلاب که دختر شهید اسماعیلی است. وی از انسان های توانمند در بنیاد شهید و امور ایثارگران است و پذیرش مسئولیت بنیاد شهید از طرف وی یک از خودگذشتگی به تمام معنا بوده است.

وی خطاب به مدیرکل جدید بنیاد شهید قزوین گفت: سپاه را برادر امین خود بدانید و به تمام معنا کمک خواهیم کرد و این مایه افتخار است که بانوی محترمه فرزند شهید اسماعیلی در راس مسوولیت بنیاد استان قرار می گیرد.

 

n00432537-r-b-004

بنیاد شهید، محلی برای عبادت است

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بنیاد شهید، محلی برای عبادت است چرا که خدمت به بهترین بندگان خداست. خدمتگزاری در بنیاد شهید خدمت به ارزش هاست. برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش می کنیم و از آرمان های آنها پاسداری می کنیم.

کار و تلاش و خدمت در بنیاد شهید، به قصد قربت الی الله، سیاست و تدبیر همیشگی کارمندان بنیاد شهید است‌.

وی افزود: ما در هر سطح و مرتبه اداری از هیچ کوششی برای یادگاران ایثار و شهادت دریغ نمی کنیم و با همکاری کارکنان بنیاد و نگاه ویژه شهدا، اقدامات موثری در حد توان انجام شده است.

 

n00432537-r-b-027

دراین مراسم از خدمات غلامرضا حقایق پور و محمدرضا شکوهی مدیرکل و سرپرست قبلی تجلیل و سمیه اسمعیلی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین معرفی شد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 822336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟