استفاده از اعتبارات نفت برای جایگزینی مدارس کانکسی قزوین/ هنرستانها در کنار شهرک های صنعتی ایجاد می شوند
به گزارش رکنا ازقزوین؛ محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: امروز توسعه و تقویت مهارت آموزی می تواند بخشی از مشکلات استان در زمینه بیکاری را رفع کند.
علایی با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مدارس از مدیران جوان و با انگیزه باید استفاده شود تا منجر به خلاقیت و شکوفایی استعداد دانش آموزان شوند.

وی یاد آور شد: حوزه آموزش و پرورش کار بسیار است و باید با احصا ضرورت ها و برنامه های مورد نیاز با جدیت در این راستا اهتمام کرد.

169659216

اعلایی گفت: با ایجاد ظرفیت های امیدآفرینی می توانیم نشاط مدارس را بالا ببریم و در این مسیر همه دستگاهها در کنار آموزش و پرورش هستند.

اعلایی بیان کرد: ایجاد کارگاههای مهارت آموزی و هنرستان شیرینی سنتی در قزوین از طرح های خوبی است که مورد حمایت ما نیز قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص برچیده شدن مدارس کانکسی هم گفت: برای جایگزین شدن مدارس کانکسی می توانیم از اعتبارات نفت نیز استفاده کنیم و مشارکت خیرین هم بسیار تاثیرگذار است.

استاندار قزوین اضافه کرد: از ظرفیت واحدهای صنعتی برای تکمیل مدارس نیمه تمام و کانکسی استفاده شود و در این راه مولد سازی دارایی ها هم مهم است و مدارسی که قابلیت تغییر کاربری دارند باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، بر تجهیز و نوسازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برای تحقق این امر تاکید کرد.

وی تصریح کرد: یک تسهیل گری هم در دولت انجام شد و مدارسی که کاربری تجاری دارند می تواند فروخته شده و با اعتبار آن چند مدرسه جدید در سایر نقاط احداث شود.

اعلایی اضافه کرد: در قزوین یک مدرسه در بهترین نقطه شهری که پر ترافیک هست وجود دارد که می توانیم آن را بفروشیم و چند مدرسه جدید در مناطق کم ترافیک بسازیم تا مردم نیز با راحتی بیشتری فرزندان خود را جابجا کنند

 

169489993

سال تحصیلی امسال حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال همه مدارس حضوی خواهد بود و برای بازگشایی مدارس ساماندهی و تجهیز و تعمیر مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

 نقی سیاهکالی مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: 28 چمن مصنوعی و 5 سالن ورزشی در مدارس استان در دست ساخت است که 50 درصد هزینه آن توسط وزارتخانه و 500 میلیون تومان از سوی مدیریت و برنامه ریزی استان تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امسال درصددیم برای تحقق شعار سال نسبت به ایجاد هنرستانهای در جوار شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی اقدام کنیم تا دانش آموزان فنی بتوانند در کنار تحصیل چند ساعتی را در واحدهای صنعتی کار عملی را تجربه کنند.

وی گفت: ایجاد دو واحد هنرستان فنی و راه اندازی خانه خلاق دانش آموزی در دستور کار امسال قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به عنوان نقشه راه بارها به مناسب سازی فضای کالبدی مدارس تاکید شده  به طوری که ساماندهی فضای کالبدی باید راساس شرایط اقلیمی و بومی برای استفاده بهینه از امکانات و منابع صورت گیرد.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر اینکه تحصیلی دانش آموزان در مدارس نامناسب دغدغه ای نه تنها برای والدین، بلکه مطالبه آحاد جامعه است،افزود: برای تامین فضاهای آموزشی باید از ظرفیت خیرین در کنار بخش دولتی استفاده کرد که خوشبختانه مشارکت خیرین در این حوزه تاثیرگذار بوده است.  

این مسوول ادامه داد: ساماندهی فضاهای ناایمن و کانکسی و سنگی نامطلوب و رسیدگی به آنها یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی به عنوان فضاهای نیازمند توجه ویژه است و باید مد نظر برنامه ریزان عرصه توسعه فضاهای آموزشی قرار گیرد.

سیاهکالی مرادی افزود : رویکرد آموزش و پرورش در راستای مهارت‌آموزی است که این امر سبب کار آفرینی می شود، در استان قزوین  نیز بیش از ۴۰ درصد از  دانش‌آموزان وارد رشته‌های هنرستانی می‌شوند که تلاش می‌شود این عدد به ۵۰ درصد برسد و همچنین افزایش هنرستان‌ها و تجهیزات آن‌ها را در دستور کار قرار  داده‌ایم که ساخت هنرستان‌های همجوار صنعت از جمله اقدامات در این خصوص است.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: امسال 8 میلیارد تومان برای نوسازی هنرستانها و 500 میلیون تومان خرید تجهیزات هزینه شده و درصددیم یک هنرستان وابسته به صنایع دستی و احیای مشاغل سنتی و هنری و یک هنرستان برای شیرینی سنتی راه اندازی کنیم.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: امسال 235 هزار دانش آموز تحصیل در 1670 مدرسه را آغاز خواهند کرد و 700 نفر از دانشگاه فرهنگیان نیز جذب خواهند شد تا کمبودی در تامین معلم نداشته باشیم.

 

لیلا بیگدلی /قزوین

 

کدخبر: 822322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟