غیرکاربردی شدن طرح تفصیلی اردکان / طرح جامع در حال تکمیل است

به گزارش رکنا از یزد؛  احمدرضا متألهی، در جمع خبرنگاران تهیه طرح تفصیلی جدید را برای حل بسیاری از مشکلات شهری مهم خواند و افزود: در طرح تفصیلی گذشته بسیاری از محلات و مناطق وجود ندارد در حالی که باید در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: امیدواریم بعد از تکمیل طرح جامع که به زودی آماده می شود، طرح تفصیلی نیز مراحل تهیه را به سرعت سپری کند تا بتوانیم برنامه ریزی درستی برای شهر داشته باشیم.

شهردار اردکان همچنین درباره اهمیت بافت تاریخی این شهرستان به زنده بودن آن مانند بافت تاریخی یزد  و به اقداماتی از جمله بدنه سازی و کف سازی در راستای فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی برای ساکنان بافت اشاره کرد.

وی افزود: هر چند شاید از نظر قدمت بافت تاریخی اردکان با یزد قابل قیاس نیست اما زنده بودن آن و ادامه حیات برای ما بسیار اهمیت دارد اما بنا داریم تک بناهای این بافت را برای ثبت در فهرست آثار جهانی معرفی کنیم و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است.

شهردار اردکان در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات عمرانی شهرداری در دوره جدید شورا و 8 ماه آغاز فعالیت خود در شهرداری اشاره کرد و افزود: از جمله آنها را می‌توان تکمیل چند پارک از جمله پارک بانوان و پارک مسکن مهر، فضای ورزشی ویژه بانوان و ادامه نهضت آسفالت را نام برد.

وی عنوان کرد: خانه صدرالفضلا نیز به منظور تبدیل به فرهنگسرا در حال تکمیل است و علاوه بر آن کار در مسیر قنات، پیاده رو سازی نیز انجام شده است.

متألهی درباره درآمد شهرداری نیز اظهار داشت:در زمینه عوارضی که از صنعت اخذ می‌شود، قانون چند سالی است که تغییر کرده و تقسیم عوارض اکنون بر اساس جمعیت انجام می‌شود بنابراین عایدی اردکان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه جمعیت مرکز استان بیشتر از اردکان است، عوارض آلایندگی به مرکز استان تعلیق می‌گیرد، ادامه داد: البته قانون جدیدی در مجلس در دست بررسی است که امیدواریم با تصویب آن سهم شهرستان به مراتب افزایش یابد.

وی همچنین به توجه شهرداری به محلات برای توسعه متوازن، توجه به افزایش فضاهای ورزشی و فرهنگی در محلات و توجه به نیازهای تفریحی با ایجاد پارک های جدید و تجهیز پارک های موجود نیز اشاره کرد.

هاتفی، معاون خدمات شهری شهرداری اردکان نیز در این جلسه در مورد سیاست های جدید شهرداری در حوزه مدیریت پسماند، اجرای نهضت آسفالت، توسعه فضای سبز شهری با رویکرد ویژه و غیره توضیحاتی را ارائه کرد.

سمیه گلابگیریان/ یزد

کدخبر: 819698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟