8هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردبیل تحقق یافته است
به گزارش رکنا از اردبیل؛ عاملی در نشست با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در شاخص‌های اقتصادی مختلف به ویژه تولید ناخالص داخلی در جایگاه بیست و پنجم تا بیست و هشتم کشور قرار دارد و این نشان می‌دهد که سرانه درآمد مردم این استان نصف متوسط کشوری است.

وی عقب‌ماندگی‌های این استان را در حوزه‌های مختلف به ویژه تدارک زیرساخت‌های مطلوب یادآور شد و تصریح کرد: زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی نیاز اصلی استان است و باید در توسعه شاخص‌های بزرگراهی به متوسط کشوری که 24 درصد است، دست پیدا کنیم.

استاندار اردبیل ضرورت تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان را از ضرورت‌ها برشمرد و گفت: محور پارس‌آباد به سربند و سربند به مشگین‌شهر با تلاش مضاف در حال احداث است و در کنار آن امسال پرونده چهار خطه اردبیل به مشگین‌شهر نیز بسته خواهد شد.

عاملی افزود: محور اردبیل – سرچم نیز در قطعات مختلف در حال اجراست و در جنوب این استان اکثر راه‌های ارتباطی و مواصلاتی در حال انجام است تا ما بتوانیم از لحاظ راه دسترسی وضعیت ایمنی را شاهد باشیم.

وی از تکمیل راه آهن اردبیل تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 18 سال عملیات زیرسازی تا آخر آبان و روسازی نیز تا پایان سال به اتمام رسیده و بخش جزیی از کارها برای سال آینده باقی می‌ماند که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده مردم این استان سوت قطار را بشنوند.

عاملی با گرامیداشت هفته دولت اضافه کرد: در این هفته 158 پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومان و 500 پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

کدخبر: 819386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟