بازدید وزیر کشاورزی از طرح توسعه واحد دامداری افق قلعه پارسیان
به گزارش رکنا از قزوین؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، در سفر یک روزه به قزوین از طرح توسعه واحد دامداری افق قلعه پارسیان بازدید کرد.

محمدرضا محمدزاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری افق قلعه پارسیان گفت:  این واحد تولیدی با 312 هزار مترمربع مساحت با ظرفیت 2500 راس گاو شیری دارای 5500 راس دام است که روزانه 100 تن شیر خام و سالانه 365 هزار تن شیر در آن تولید می شود.

 وی بیان کرد: همچنین تولید یک هزار تن گوشت قرمز در سال و داشتن 35 هکتار زمین برای کشت علوفه، 35 هکتار ذرت و 35 هکتار جو از دیگر ویژگی های این واحد دامی است.

صص

محمدزاده خاطر نشان کرد: فاز دوم این مجموعه تولیدی در سال گذشته در 530 هزار مترمربع زمین احداث شده و در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرفیت آن 10 هزار راس گاو شیری با قابلیت توسعه تا 14 هزار راس است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری افق قلعه پارسیان تصریح کرد:  در صورت تکمیل و بهره برداری از این فاز زمنیه تولید 73 هزار تن شیر خام و 2 هزار تن گوشت قرمز در سال مهیا می شود.

وی گفت: با بهره برداری از این فاز طرح توسعه که 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد برای 350 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

محمدزاده عنوان کرد:  برای اجرای طرح توسعه واحد دامداری افق قلعه پارسیان بیش از 550 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

 

image_2022_8_25-15_17_28_505_eNS

تولیدکنندگان دنبال آرامش در بازار محصولات غذایی باشند

رکنا: وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان باید در رویدادهای ملی دنبال ایجاد آرامش در بازار محصولات غذایی باشند.

به گزارش  رکنا از قزوین؛ سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در شرکت افق قلعه پارسیان از توابع شهرستان بویین زهرا افزود: وزارت جهاد کشاورزی انتظار از تولیدکنندگان انتظار دارد با توجه به اینکه مشتری آن‌ها مردم است، در برخی از مناسبت‌ها و رویدادهای ملی به آرامش در بازار اقدام کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما به محض رسیدن به ایام و رویدادهای ملی پای بازرسی و تعزیرات به میدان باز می‌شود و تمام زحمات کشور را به هدر می‌دهد.

ساداتی نژاد تاکید کرد: ما همیشه قدردان تولیدکنندگان و تامین کنندگان امنیت غذایی هستیم و اعتقاد داریم که با کمک تولیدکنندگان می‌توان به توسعه پایدار بخش کشاورزی رسید.

image_2022_8_25-14_7_7_244_R6l

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های بومی بسباری در داخل کشور داریم اما خوراک دام از خارج تامین می‌شود که این مهم باید ارزان و طبیعی از داخل تهیه شود.

ساداتی نژاد یادآور شد: تامین خوراک دام از داخل کشور به ثبات و پابرجایی واحد‌های کوچک مقیاس در حوزه دام کمک کمک کرده و باعث می‌شود تا زنجیره تولید تکمیل شود.

image_2022_8_25-15_32_47_301_jS2

مجموعه گروه میهن تولیدات شاخصی دارد

رکنا: استاندار قزوین گفت:مجموعه گروه میهن تولیدات شاخصی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا از همه  کسانی که قزوین را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند حمایت و تسهیل گری می کنیم.

به گزارش  رکنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی در مراسم بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشت و صنعت افق قلعه اظهار کرد: با حضور وزیر جهاد اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رخ داده است و این روند امیدوار کننده است. 

وی افزود: استان قزوین به دلایل متعددی که ریشه در جغرافیا دارد از ظرفیتهای مختلفی برخوردار است و حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن اهمیت ویژه دارد که باید به آن توجه کرد. 

قفف
اعلایی بیان کرد: در فضای ایجاد شده در دولت سیزدهم خوشبختانه برای ارتقای بهره وری و خودکفایی غذایی این حوزه برنامه های متعددی پیش بینی و اجرایی شده است.

استاندار قزوین اظهارداشت: البته از برخی نقایص چشم پوشی نمی کنیم و امروز که ۵ درصد غذای کشور را تولید می کنیم با معیارهای فنی و اقتصادی همخوانی نداریم که این چالش باید برطرف شود. 

image_2022_8_25-15_17_6_643_G1q

اعلایی گفت:  ۸۸ درصد منابع مصرفی آب ما در بخش کشاورزی با  سهم تولید ناخالص داخلی استان حدود ۱۲ درصد است که این وضعیت باید اصلاح شود.

وی افزود: اگر با همین راندمان کشاورزی جلو برویم باید هزینه بیشتری شود لذا مجموعه های بزرگ که می توانند ضریب درآمد آب را ارتقا دهیم تا از منابع صیانت شو

استاندار قزوین یادآورشد: یکی از ایده های مدیریت منابع راه اندازی بازار آب است که جهاد باید کمک‌کند ارتقای بهره وری را محقق کنیم.

ئئئئئئ

افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان بوئین زهرا

رکنا: با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی یک واحد گلخانه سبزی و صیفی واقع در دانسفهان از توابع شهرستان بوئین زهرا افتتاح شد.

 به گزارش رکنا  از قزوین ،در آئین افتتاح این واحد تولیدی که محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، روح اله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند واحد گلخانه سبزی و صیفی به مساحت ۴ هکتار و زیر بنای ۲۸هزار  مترمربع مفید گلخانه در شهرستان بوئین زهرا افتتاح  و به بهره برداری رسید.

این واحد گلخانه ظرفیت تولید  ۹۸۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی را دارد.

ئئئئئئ

برای راه‌اندازی این واحد گلخانه ۱۱۲ میلیارد ریال  از محل بخش دولتی و۵۰ هزار میلیارد  ریال از محل بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

با ایجاد این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای۲۸  نفر در منطقه فراهم شده است.

323

کشت هیدورپونیک، سیستم گرمایی( زمین گرمایی ژئوترمال) و فول اتوماسیون، سازه استاندارد و نوین و عملکرد بالا و کیفیت محصول از مهمترین ویژگی های این طرح تولیدی است.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 818788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟