طرح ویژه پلیس اصفهان برای امنیت زائران اربعین / مردم موارد مشکوک را گزارش کنند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سردار محمدرضا میرحیدری در جمع موکب داران اربعین حسینی شهر اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری آل الله و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رزمایش بزرگ و عظیم اربعین حسینی نشانگر محبت و مودت جهان تشیع نسبت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و بحمد الله هر ساله سیل مشتاقان آن حضرت را از جای جای جهان شاهد هستیم که با پای پیاده در این رزمایش حضور پیدا می کنند.

وی به نقش ارزشمند موکب داران در رزمایش اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه می تواند در گسترش و توسعه این سفر معنوی تاثیرگذار باشد این است که شرایط مطلوب و بستر لازم و بدون مشکل برای زائران عزیز حضرت سید الشهدا (ع) فراهم شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در تشریح برنامه های کمیته انتظامی ستاد اربعین استان، از اجرای طرح ویژه این فرماندهی به منظور ارتقای سطح امنیت موکب داران و همچنین پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: پلیس استان اصفهان با تمام قوا، امکانات و ظرفیت خود آماده خدمتگزاری به موکب داران و زائران شرکت کننده در اربعین حسینی است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس اصفهان همچنین جلساتی را با دستگاه های مسئول برای شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع اشکالات هندسی که در این نقاط وجود داشته برگزار کرده تا انشاء الله مشکلی برای خودروهای زائران به وجود نیاید.

سردار میرحیدری به عزام تیم هایی از انتظامی استان برای کمک به ماموریت تامین نظم و امنیت اربعین حسینی در مرزهای غربی اشاره کرد و گفت: در خصوص استقرار نیروهای انتظامی و پلیس راه برای تامین نظم و امنیت و تسهیل در عبور ومرور محورهای مواصلاتی که محل گذر زائران اربعین است و هم استقرار ماموران در پایانه های مسافربری نیز پیش بینی هایی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه آموزش موکب داران و کسانی که در برپایی موکب های اربعین نقش دارند و هم آموزش رانندگان کاروان ها و کنترل معاینه فنی خودروهایی که در این سفر ارزشمند قرار است از آنها استفاده شود پیش بینی ها و اقدامات لازم صورت گرفته است.

سردار میرحیدری از تعیین رابط انتظامی برای هر موکب خبر داد و گفت: برای هر موکب یکی از وابستگان انتظامی را در نظر گرفته ایم که همراه با موکب اعزام که هم در داخل کشور و هم در خارج از مرز به عنوان رابط انتظامی مشکلات موکب را از طریق ارتباط با ماموران انتظامی و پلیس راه پیگیری و رفع می کند و مطمئناً با دانش ، تجربه و توانمندی که این عزیزان دارند می توانند در پیشگیری از بروز حوادث و مشکلات برای موکب داران عزیز تاثیرگذار باشند.

فرمانده انتظامی، آماده باش نیروهای پلیس گذرنامه برای خدمت رسانی به متقاضیان تمدید یا صدور گذرنامه و تسهیل در عبور و مرور محموله های مواد غذایی که قرار است در موکب های اربعین حسینی استان برای پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) از آنها استفاده شود را از دیگر برنامه های این فرماندهی اعلام کرد و گفت: تمامی ماموران پلیس استان به عنوان خادمان مردم با تمام وجود و عشقی که به ساحت حضرت ابا عبدالله دارند در این ماموریت بزرگ حضور دارند و از زائران عزیز انتظار داریم که ما حافظان نظم و امنیت را از دعای خیر خود فراموش نکنند و از طرف این عزیزان نایب الزیاره باشند.

سردار میرحیدری در خاتمه توصیه هایی نیز به موکب داران و زائران اربعین حسینی کرد و گفت: به زائران و موکب داران عزیز توصیه می کنیم که با اتفاقات در اطراف خود به صورت سطحی برخورد نکنند و حتماً موارد مشکوک را به عرض مسئولان مربوطه برسانند. همچنین با توجه به اقدامات بیوتروریستی که احتمال آن وجود دارد از پذیرفتن اشیا، مواد خوراکی و کمک هایی که توسط افراد ناشناس انجام می شود خودداری و مراقبت های لازم را مد نظر داشته باشند.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 817983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟