80 درصد ورزشکاران ناشنوای کرمانشاه در المپیک مدال آوردند/ از قهرمانان حمایت نمی شود

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ حامد دارابی در نشست خبری که به منظور از تجلیل از خبرنگاران حوزه ورزشی استان در سرسرای شهید هادیان استادیوم آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه هیات ناشنوایان استان کرمانشاه همواره در سالیان اخیر جزء بهترین استان های کشور در تعداد ملی پوشان و کسب موفقیت برای کشور بوده، اظهار داشت: استان کرمانشاه بعد از تهران بیشترین تعداد ملی پوش در مسابقات المپیک ناشنوا برزیل داشت و از ۷۵ ورزشکار اعزامی هشت نفر آنها کرمانشاهی بودند.

 رئیس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه در ادامه از ادراه کل ورزش و جوانان استان و همچنین محمد رشیدی نماینده مردم شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بخاطر تجلیل از این قهرمانان قدردانی کرد و در ادامه از تجلیل نشدن ورزشکاران مدال آور این هیات در مسابقه بزرگ المپیک از سوی دستگاه های اجرایی و دیگر ارگان ها انتقاد کرد که تاکنون کوچکترین کمکی به این ورزشکاران نکردند.

 وی با ابراز نارحتی از اینکه عده ای با احساسات قهرمانان معلول استان، کسانی که برای برافراشته شدن پرچم کشورمان زحمت کشیدند بازی کردند گفت: دیگر اجازه این سو استفاده ها را به هیچ ارگان و کسی نمی دهیم.

دارابی ادامه داد: در المپیک ناشنویان برزیل که در سال میلادی جاری برگزار شد، از استان کرمانشاه «مهرداد صیدی» پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی موفق به کسب مدال طلای جودو شد و خانم‌ها «ناهید امیری و پروین یاره» مدال نقره کاتای تیمی بانوان، «مسعود رستگار» در جودو  «فرود حجتی و کیوان رستم‌آبادی» در کشتی آزاد نیز مدال برنز کسب کردند.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: هیات ناشنوایان استان کرمانشاه ۱۸ رشته ورزشی با ۵۰۰ ورزشکار فعال دارد و در واقع  برای خودش یک اداره کل ورزش و جوانان کوچک است.

رئیس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه بیان کرد: این هیات از ورزشکاران ناشنوا برای عضو شدن و ورزش کردن هیچ شهریه ای دریافت نمی کند به همین خاطر با کمبود شدید منابع مالی مواجهه است و با دست خالی و برای رضای خدا کار می کنیم و در واقعا کارکنان هیات از جیب خودشان نیز برای ورزشکاران ناشنوا هم مایه می گذارند.

داربی افزود: از ابتدای سال جاری  و شروع کار هیات رییسه جدید ورزش و جوانان برای این ۱۸ رشته زیر پوشش فقط ۴۰ میلیون تومان اختصاص داده است، در حالی که  برای اعزام یک تیم با اتوبوس و خرید البسه ورزشی فقط ۱۵ میلیون تومان هزینه لازم است این در حالی است که ما ۱۸ رشته ورزشی داریم.

حامد دارابی

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و اسپانسر به طرف ورزش ناشنویان چون بُرد تلویزیونی و تبلیغاتی ندارد نمی آیند زیرا به سود آنها نیست به همین خاطر با مشکل شدید مالی مواجهه هستیم.

رئیس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی گفت: طبق مصوبه هیات وزیران باید قهرمان ورزشی به ویژه المپیکی جذب ادارات و ارگان ها شوند اما همه از این قانون به خاطر منافع شان سرباز می زنند، که در این خصوص وزارت ورزش و جوانان باید پیگیری جدی کنند.

دارابی همچنین از سازمان بهزیستی خواست برای استخدام قهرمان ورزشی معلول طبق قانون استخدام سه درصد دستگاه های اجرایی دست به اقدام بزند تا قهرمانان دلسرد نشوند.  

وی در بخش پایانی صحبت های خود به برنامه های آتی این هیات در اعزام تیم های ورزشی رشته های مختلف کرمانشاه به مسابقات تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال، فوتسال و دیگر رشته ها خبر داد و بیان کرد: برنامه های اصلی هیات ناشنواییان استان حضور پر رنگ تر ورزشکاران کرمانشاهی در تیم های ملی و بازی های آسیایی چین است.

رئیس هیات ناشنوایان استان کرمانشاه همچنین یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین برنامه هیات ورزشی ناشنوایان را توسعه ورزش همگانی بین هفت هزار و ۵۰۰ ناشنوای استان به کمک سازمان بهزیستی دانست و اظهار کرد: قصد داریم با استفاده از ظرفیت ادارات بهزیستی در همه شهرستان ها هیات ورزشی ناشنوایان را در شهرهای مختلف فعال کنیم و طی برنامه هایی ناشنوا ها را به ورزش کردن تشویق کنیم که مطمئنا در کاهش مشکلات و آلام خاطر آنها بسیار تاثیر گذار است.

پیش از صحبت های دارابی، حسین مسکنه مسئول روابط عمومی هیات ورزش های ناشنوایان و خبرنگار رکنا در کرمانشاه از زحمات اصحاب رسانه و همکاران خود بدلیل تلاش های صورت گرفته و همچنین پوشش برنامه های فشرده بدرقه و استقبال از ورزشکاران ناشنوای المپیکی تقدیر کرد.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح از خبرنگاران این حوزه تقدیر بعمل آمد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

 

کدخبر: 817978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟