حدود ۵ هزار خادم در قم میزبانی زائران اربعین هستند

به گزارش رکنا از قم؛ مهدی قربانی کرم عصر دوشنبه در نشست خبری این ستاد در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه هزینههای قرارگاه از سوی مردم و افراد نیکوکار تامین میشود، افزود: با توجه به اینکه قم، شهر عش آل محمد(ص) و خاستگاه انقلاب اسلامی است و نیز در مسیر مواصلاتی استان های مختلف کشور قرار دارد؛ شاهد حضور تعداد بیشتری از زائران اربعین در قم خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه محور و تمرکز اسکان زائران اربعین در مسجد مقدس جمکران است، بیان کرد: در صورت نیاز از مصلای قدس، بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مساجد، حسینیه ها و تکیه ها نیز در این زمینه استفاده می کنیم.

قربانی با بیان اینکه از پنجم تا ۳۰ ماه صفر (مصادف با ۱۱ شهریور تا پنجم مهر امسال) توسط این قرارگاه به زائران در شهر قم خدمات ارایه می شود، افزود: پیش بینی می کنیم که در این ایام ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار زائر اربعین در شهر قم حضور یابند.

وی از شهر قم به عنوان «عمود اول در پیاده روی اربعین حسینی(ع)» نام برد و اظهار داشت: افراد نیکوکار می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ بانک رسالت به نام قرارگاه مردمی اربعین استان قم واریز و برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر این قرارگاه در قم، بلوار محمدامین(ص)، کوچه شماره سه و یا پایگاه اطلاع رسانی آن به نشانی اینترنتی http://hikarbala.ir مراجعه کنند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطرنشان کرد: از زائران ایرانی ۲۴ ساعت و زائران غیرایرانی به مدت سه روز اسکان و پذیرایی انجام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به راه اندازی این قرارگاه از سال ۱۳۹۵ در شهر قم توسط تعدادی از طلاب و بسیجیان جهادی گفت: در این سال به مدت ۱۷ روز، حدود ۶۷ هزار زائر در مصلای قدس قم اسکان داده شدند.

قربانی با بیان اینکه بیشترین خدمات در این سال ها به زائران غیرایرانی داده شده است، افزود: به ترتیب در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ در این مکان به ۷۲ هزار، ۱۲۱ هزار و ۱۵۲ هزار زائر خدمات از جمله اسکان ارایه شد. 

وی ادامه داد: سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به خاطر شرایط کرونایی کشور، این قرارگاه به مناسبت اربعین حسینی(ع) برپا نشد، ولی در زمینه خدمات رسانی به مردم در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت هایی انجام شد.

نظری/قم

 

کدخبر: 817701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟