احیای رودخانه میبد برای هدایت روان آب‌ها / طرح بازآفرینی شهری در ۷ محله

به گزارش رکنا از یزد؛ مجید بهارستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش عملکرد یکساله دولت سیزدهم در میبد و شورای شهر و همچنین ارائه گزارش 10 ماهه شهرداری، اظهار کرد: یکی از این اقدامات با توجه به بارش باران‌های سیل آسا ساماندهی رودخانه است تا در بارندگی‌های آتی در کنار بندهای اطراف شهر، برای مدیریت روان‌آبها به کار گرفته شود.

این مسئول از دیگر اقدامات عمرانی به اجرای طرح بازآفرینی شهری در محلات شهیدیه، فیروزآباد، کوچک، ده‌آباد، محمودآباد، مهرجرد و شاه جهان آباد اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا درباره مشکلات شهرک‌های نابسامان میبد، به موضوع انتقاد و از متولیان ساخت شهرک‌ها انتقاد کرد.

وی گفت: متولیان شهرک‌ها را بدون تامین زیرساخت‌ها و کاربری‌های مورد نیاز رها کرده و بعضا به شهرداری تحویل هم نشده است اما شهرداری در خدمات‌رسانی کوتاهی نکرده است.

وی افزود: تا کنون 520 میلیارد ریال در بخش زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی، 32 میلیارد ریال در زمینه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و 270 میلیارد ریال پروژه های جدول گذاری، پیاده رو سازی و ساخت پارکینگ برای پروژه های شاخص عمرانی در سال 6 ماهه اول سال جاری برآورد شده، همچنین ساماندهی وروردی شهر از سمت اردکان و ندوشن، مرمت و ساماندهی گذرتاریخی شاه جهان آباد، مرمت و ساماندهی راسته بازار و خیابان مسجد جامع و معابر اطراف یخچال خشتی از دیگر پروژه های شاخص 6 ماهه دوم سال در سال 1401 است.

شهردار میبد از انجام 20 پروژه عمرانی از سال 1400 تاکنون خبر داد و گفت: 6 پروژه با مبلغی بالغ بر 13 میلیارد ریال در شهر میبد و بیش از 30 اقدام مهم در راستای زیباسازی فضای شهری از سال گذشته تا کنون توسط حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری میبد انجام شد.

 

سمیه گلابگیریان/ یزد

کدخبر: 815684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟