اعلام رشته های جدید مهارتی و صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش رکنا از سمنان، رییس مرکز سنجش ، پذیرش و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که برای شرکت در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان به سمنان سفر کرده بود از پذیرش بیش از ۴ هزار رشته محل مهارت محور در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

معصومه طباطبایی گفت: با اجرای طرح پذیرش دانشجو در رشته‌های مهارت محور ، هم امکان تحصیلات دانشگاهی و هم شرایط برای اشتغال سریعتر فارغ التحصیلان با کسب یک مهارت خاص فراهم می‌شود.

طباطبایی افزود: رشته محل‌های مهارت محور دانشگاهی طبق برنامه آمایش دانشگاه آزاد اسلامی و به تناسب شرایط بومی- محلی ، صنایع و نیازمندی‌های هر استان تعیین می‌شوند و پذیرفته شدگان در این رشته‌ها علاوه بر سرفصل‌های مشخص شده وزارت علوم می‌بایست در کارگاه‌های آموزشی عملی نیز واحد‌های دانشگاهی را بگذرانند.

WhatsApp Image 2022-08-16 at 9.40.52 AM

رییس مرکز سنجش  پذیرش و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از اجرای طرح پویش با هدف افزایش تعامل و همکاری صنعت و دانشگاه برای هم افزایی‌ و امکان تحصیل و اشتغال هرچه بهتر دانشجویان در قالب بورس تحصیلی صنعتی دانشجویان خبر داد.

به گفته طباطبایی ، در قالب طرح پویش با در نظر گیری بودجه مصوب دانشگاه آزاد در هر استان  ، برای نیاز سنجی و پذیرش دانشجو در رشته‌های مورد نیاز بر اساس تقاضا و نیازمندی‌های هریک از صنایع اقدام و دانشجو بورسیه همان صنعت می‌شود و بخشی از هزینه‌های تحصیل او را را نیز همان صنعت پرداخت می‌کند تا بعداز فارغ التحصیلی هم در همان صنعت استخدام شود.

وی افزود : این طرح بصورت محدود  در برخی استان‌ها در حال اجراست، اما از سال تحصیلی جدید در تمام استان‌ها اجرا می‌شود.

در هفدمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان و به میزبانی سمنان بودجه مصوب سالانه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال مالی جدید مورد بررسی قرار گرفت.

حسن رستم زاده/سمنان

 

کدخبر: 815439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟