اشتغالزایی با راه اندازی پنل های خوشیدی برای خانواده های کم برخوردار

به گزارش رکنا از سمنان، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در همایش گفت: ارائه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زا برای مناطق محروم کشور، راه اندازی ۱۰ هزار صندوق قرض الحسنه اشتغال زا به همراه ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ برای کارآفرینی در مناطق محروم پیش بینی شده است.

وی افزود: راه اندازی کارگاه های اشتغال زای مشاغل خانگی و کوچک با نگاه تکمیل زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی در دستور کار مشترک دولت و بسیج قرار دارد.

سردار زهرایی بر لزوم تبیین شفاف دادن دستاورد‌های نظام تاکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی برای عرضه محصولات خانگی در دستور کار است.

احسان فرهی رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کشور هم گفت: وی اضافه کرد: هم‌اکنون قرارگاه اقتصاد مقاومتی در ۳۲ استان کشور راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.

826889

وی در سخنان خود با اشاره به برنامه های بسیج در حوزه اشتغال گفت، اعطای پنل‌های خورشیدی برای تولید برق به مردم مناطق روستایی و کم برخوردار با هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت معیشتی این مناطق در برنامه ریزی‌های آینده بسیج قرار دارد.

مهدی کاشفی رئیس بسیج سازندگی استان سمنان نیز گفت: همایش قرارگاه های اقتصاد مقاومتی با هدف آموزش مسئولان قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان‌های کشور طی 2 روز به میزبانی شهر گردشگری شهمیرزاد برگزار شد.

وی ترویج، آموزش و حمایت از تولید کنندگان مناطق کم برخوردار را از مهمترین ماموریت های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی برشمرد و گفت: آموزشهای مربوط به تسهیلات تبصره های 16 و 18 که توسط بسیج و به منظور ایجاد فرصت های شغلی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد و در موضوعات مختلف همچون پنل های خورشیدی بخشی از فعالیت های این قرارگاه در استان سمنان است.  

همایش قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشوربه میزبانی شهمیرزاد برگزار شد.

سمیه قاسمی/ سمنان

کدخبر: 814986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟