طرح اصلاح اقتصادی 30 سال بر زمین مانده بود/ فرهنگ و روحیه رشادت باید زنده نگه داشته شود +فیلم

به گزارش رکنا ازقزوین، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در یادواره خبرنگار شهید رضا طاهرخانی و شهدای رسانه استان قزوین که در سالن امام علی (ع) ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد، افزود، آنها در جهاد تبیین پیشگام بودند و امیدواریم الگو و اسوه برای خبرنگاران حال حاضر باشند.

حسینی گفت،  آن روز جنگ سخت بود و امروز در جنگ نرم باید تلاش کنیم و فرمان رهبر معظم انقلاب را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد،  در آن زمان رزمندگان با اشاره رهبر معظم انقلاب، جان خود را در طبق اخلاص می دادند و امروز رهبری فرمان جهاد تبیین را صادر کردند و باید ما هم در این زمینه تلاش کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه شهرستان تاکستان و استان قزوین ظرفیت ها و افتخارات زیادی دارد، افزود: شهید رجایی از این افتخارات است و معلمی بود که معلم همگان شد و با افتخار می گفت مقلد امام هستم در دوره ای که همه مقابل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می ایستادند و با مظلومیت کار را پیش برد و به شهادت رسید.

وی گفت،  شهید باهنر نیز در کنار او مثل دو کبوتر بودند که ولادت و شهادتشان یکی شد و دیگر شهدای استان نیز از قبیل شهید لشگری که ۱۸ سال در اسارت بود ، مردان مردی بودند که روحیه استقامت داشتند.

حسینی اضافه کرد: آزادگان سالها اسارت و سختی ها را تحمل کردند و نباید آنها را فراموش کنیم و باید دایم به ما تلنگر بخورد و از شهدا، جانبازان و رزمندگان یاد کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود.

وی گفت،  امروزه وقتی این رشادتها و جانفشانی ها تعریف می شود خیلی ها خیال می کنند داستان و افسانه است و اگر این فرهنگ فراموش شود دچار درگیری و آسیب می شویم و باید این روحیه در جامعه زنده بماند.

حسینی افزود، روحیه فداکاری همیشه نیاز است و گاهی باید با حیثیت و آبروی خود وارد شود مانند کاری که دولت کرد و با آبروی خود برای اصلاح اقتصادی اقدام کرد که در نهایت به نفع مردم است هرچند در کوتاه مدت تلاطمی ایجاد می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور عنوان کرد،  این کار، ۳۰ سال زمین مانده بود و رضای خدا بود که انجام شود و دولت برای اصلاح اقتصادی آبروی خود را گذاشت و باید در راه خدا از ملامت ملامت کنندگان باکی نداشته باشیم.

وی با تشکر از زحمات خبرنگاران که حقیقت نگر هستند و روشنگری می کنند، تصریح کرد، نقد که از باب خیرخواهی و مشفقانه است و برای اغراض و امراض نیست برای جامعه نیاز است و وظیفه ما است که از زحمت کشان واقعی این عرصه تلاش کنیم.

حسینی گفت،  انتظار داریم خبرنگاران در این شرایط با آن عهد و پیمان تجدید میثاق کنند و تبیین کنند که دولت در چه شرایطی امور را برعهده گرفت و الان در چه شرایطی هستیم.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 814886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟