هشدار هواشناسی اردبیل / احتمال وقوع سیل در برخی از نقاط استان

به گزارش رکنا از اردبیل،  مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش دمای هوای این استان تا روز سه شنبه خبر داد و از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات و استقرار در مناطق پرخطر و کنار رودخانه‌ها ومسیل‌ها خودداری کنند.

سیاوش محمدی اظهار کرد، از امروز تا سه شنبه، با توجه به نفوذ جریانات مرطوب خزری، گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و نیز شرایط فصلی و محلی، جو استان نسبتاً ناپایدار خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود، در این روزها، آسمان غالباً کمی تا نیمه ابری و در پاره‌ای از مناطق مه آلود پیش بینی می‌شود که گاهی بر مقدار ابرناکی افزوده شده و با رگبار باران و رعد و برق توأم می‌شود.

محمدی ادامه داد، با در نظر گرفتن پتانسیل بارش‌های فصل تابستان، احتمال سیلاب و آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود لذا توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۲۴ مرکز پیش بینی استان اردبیل توصیه می‌شود.

وی از شهروندان استان خواست تا از صعود به ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه مذبور در منطقه خودداری کرده و از استقرار در مناطق پرخطر و کنار رودخانه‌ها ومسیل‌ها خود داری کنند.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمالغرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ  اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند در جایگاه‌ چهارم قرار دارد.

 

کدخبر: 811902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟