مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء، مدرسه انسان سازی است

به گزارش رکنا ازقزوین، حجت الاسلام رمضان آقاسیان در مراسم عزاداری و سوگواری روز ششم محرم در جمع فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین  با اشاره به محتوای کتاب امام موسی صدر در زمینه نهضت حضرت امام حسین علیه السلام که دشمنان سیدالشهداء را به سه دسته تقسیم می کندافزود،  دسته دوم از دشمنان حضرت سیدالشهداء کسانی بودند مثل هارون الرشید و متوکل عباسی که در طول تاریخ اسلام بخاطر جلوگیری از حضور ارادتمندان حضرت در کربلا دستور به تخریب بارگاه امام حسین علیه السلام دادند ولی هر کاری کردند در این کار توفیقی به دست نیاوردند و بر عکس روز به روز بر زوار آن حضرت افزوده شده است.

وی با تحلیل وقایع چند سال اخیر گفت،  داعش هم تفکراتی همچون متوکل عباسی و ... داشتند و قصد تخریب زیارتگاه ها و سایر مقدسات شیعه را داشتند و اگر نبود تدبیر و درایت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که داعش را از صحنه روزگار محو کرد ، مشخص نبود امروز چه بلایی بر سر مقدسات اسلامی می آمد.

ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدانعنوان کرد،  دسته سوم از دشمنان حضرت سیدالشهداء که بسیار خطرناکتر از دو سته قبلی هستند کسانی هستند که در اهداف و مسیر قیام حضرت امام حسین علیه السلام انحراف ایجاد کردند.

حجت الاسلام رمضان آقاسیان به نمونه انحراف های ایجاد شده در قیام امام حسین علیه السلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت،  جنبه الوهیت پیدا کردن حضرت امام حسین علیه السلام، قمه زنی و ترویج این فکر که فقط گریه و عزاداری برای امام حسین علیه السلام کفایت می کند و دیگر نیازی به انجام سایر تکالیف دینی نمی باشد از نمونه انحرافات ایجاد شده در اهداف قیام امام حسین علیه السلام می باشد.

وی تصریح کرد،  هیئات و مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء، عزاداران را باید به سوی انجام بهتر تکالیف دینی و رعایت شعائر اسلامی هدایت کنند.

وی اضافه کرد،  هیئت های عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام وسیله هدایت و نجات هستند نه خود هدایت.

 

41

 

جهاد تبیین برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

 

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت،از همه ظرفیت ها برای جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن استفاده خواهیم کرد.

همایش فصلی مسئولان سیاسی نیروهای مسلح استان قزوین به میزبانی عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی در سالن همایش این عقیدتی سیاسی برگزار شد.

حجت الاسلام رمضان آقاسیان در این همایش با تحلیل تحولات سیاسی در حوزه جنگ شناختی و ترکیبی گفت،  جامعه ما امروز درگیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار شده و دشمن طراحی های عمیقی در حوزه جنگ شناختی و روانی انجام داده است.

وی بر ضرورت انجام تمهیدات و پیش بینی های لازم برای مقابله با تهدید فرهنگی دشمن تصریح کرد،  می بایست در مقابل اقدامات دشمن از تمام ظرفیت ها و توانایی ها برای بیان حقایق و دستاوردهای انقلاب استفاده کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) خاطرنشان کرد،  در شرایط کنونی وظیفه اصلی و تکلیف شرعی همه ما «جهاد تبیین«

با تاسی از مکتب عاشوراست و غفلت از این موضوع خسارت جبران ناپذیری بر انقلاب اسلامی وارد خواهد کرد.

 

4111

 

حضرت امام حسین (ع) برای نماز شهید شد

 

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در مراسم سوگواری و عزاداری در جمع فرماندهان و کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین گفت، حضرت امام حسین علیه السلام به نماز عشق می ورزید و در روز جنگ هم نماز را اول وقت بجا آورد و برای نماز شهید شد.

 حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به فلسفه دعوت انبیا و اولیا الهی و وجه اشتراک دعوت آنان تشریح کرد، اولین وجه اشتراک دعوت انبیا دعوت به توحید و یگانه پرستی بود و مهمترین خروجی توحید حریت و آزادی می باشد.

وی افزود، وجه اشتراک بعدی انبیا، دعوت مردم به اقامه نماز می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان ساخت،  خداوند در قرآن کریم که به عنوان معجزه الهی کاملترین دین در نزد خداوند معرفی شده تاکید زیادی برای اقامه نماز انجام داده است.

وی گفت، نماز یعنی برقراری ارتباط و اتصال حقیقی با خداوند که اگر این اتصال واقعی بنده با معبود انجام گیرد آن وقت است که نماز انسان را از فحشا و منکرات باز می دارد.

حجت الاسلام سبحانی نیا به روایتی از حضرت امام باقر علیه السلام اشاره کرد و افزود،  ای شیعیان! اهمال در نماز نکنید چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده است از ما نیست کسی که نماز را سبک بشمارد.

وی تصریح کرد،  تلاش کنیم روزانه چندین مرتبه که نماز می خوانیم با خداوند ارتباط واقعی و عمیق قلبی برقرار کنیم و وقتی انسان از خواندن نماز لذت ببرد آن وقت است که ارتباط و اتصال واقعی با خداوند برقرار شده است.

 

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 811602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟