ظرفیت های عظیم گردشگری قزوین را باید از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد

به گزارش رکنا ازقزوین، عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود، در حفظ میراث فرهنگی اتفاق نظر داریم اما برای حل اختلاف نظرها و اجرای روش ها به منظور حفظ باغستان سنتی و بافت تاریخی قزوین یک راهکار داریم که اختیارات را به استان واگذار کنیم تا با بهره گیری از نطرات اهل فن و براساس مصالح عمومی مردم و استان تصمیم گرفته شود و ما تابع آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: کسی مخالف این نیست که قزوین یک شهر تاریخی ریشه دار و با هویت است و این ریشه را حتی مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به قزوین به طور مفصل مطرح می‌کنند.

وزیرمیراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند بافت تاریخی یا معماری و مهندسی تاریخی مانع توسعه است اشتباه می‌کنند، عنوان کرد، باید سعی کنیم فضاها و بافت‌های تاریخی مانع توسعه نشوند.

ضرغامی اضافه کرد، برای حل مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی در استان قزوین اختیارات خود را به استان قزوین تنفیذ می‌کنیم تا در جلساتی با مدیریت استاندار و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین نظر کارشناسان حوزه مرتبط در مورد نحوه حل مسائل تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد، ما در استان بر اساس مصالحی که گفته شد باید تصمیم بگیریم و بر همین اساس نیز هر تصمیمی که این شورا بگیرد مورد تأیید وزارتخانه خواهد بود.

وی با تاکید بر حمایت از فعالان گردشگری، گفت: یک تصمیم غلط در مجلس در خصوص بیمه تورگرادانان گرفته شد که بدنبال رفع مشکل هستیم.

وی با اشاره به اهمیت دیدگاه های فعالان میراث فرهنگی در پیشبرد اهداف، گفت،  فعالان میراث فرهنکی و گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارت خانه و بلکه همه نهادهای دست اندرکار در برنامه های توسعه ای کشور به شمار می روند.

ضرغامی گفت، وقتی شاقول را روی دیوار می گذاریم به یکسری موانع می رسیم که نیازمند اصلاحاتی دارد اما در ادامه باز به مسیر اصلی بازمی کردبم.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه قزوین شهر و استانی تاریخی، ریشه دار و با هویت است،افزود، برخلاف برخی تفکرات وجود بافت های تاریخی نه تنها مانع توسعه بلکه مقوم توسعه است.

ضرغامی با بیان اینکه زندگی مردم باید به خوبی اداره شود و نمی توانیم در آن مانع تراشی کنیم، گفت، ممکن است عده ای از این تصمیمات ناراضی باشند اما تصمیم گیری بر مبنای مصالح عمومی ۷۰ درصد را راضی می کند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 811415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟