کشف ۹۴ راس گوسفند قاچاق در آوج / محموله بوقلمون توقیف شد

به گزارش رکنا ازقزوین، سرهنگ داود عبدالمالکی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان آوج، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو باری بنز که در حال حامل تعداد زیادی گوسفند زنده بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.  

وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران، ۹۴ راس گوسفند زنده که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان دام و طیور بود، کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر سه میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

کشف محموله بوقلمون قاچاق در آوج 

فرمانده انتظامی شهرستان آوج از توقیف یک دستگاه کامیون باری "جک" و کشف چهار تن بوقلمون زنده قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زرینی بیان داشت: مأموران یگان امداد شهرستان آوج در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کنترل خودروهای عبوری از محورهای موصلاتی این شهرستان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران حین کنترل خودروها به یک دستگاه کامیون جک، حامل تعداد قابل توجهی بوقلمون، مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج ادامه داد: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران، چهار تن بوقلمون زنده که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان دام و طیور بود، کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

سرهنگ زرینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوط بالغ بر یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و افراد سودجویی که با تحت فشار گذاشتن سرپرستان خانوار در فکر ثروت اندوزی برای خود هستند همواره در دستور کار ماموران پلیس است و شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف لوازم بهداشتی قاچاق در قزوین

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین از شناسایی و کشف لوازم بهداشتی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قزوین خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی حاجیان راد با اعلام این خبر، بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در عوارضی شماره ۳ محور زنجان – قزوین به یک دستگاه سمند سفید مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.   

وی خاطرنشان کرد،  ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۳۵۰ عدد خوشبوکننده هوا خارجی فاقد مجوز را کشف کردند.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد،  در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.  

سرهنگ حاجیان راد تأکید کرد،  پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا همه تلاش خود را به کار بسته است، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 811100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟