قاچاق سموم ممنوع شده کشاورزی ترکیه به ایران

به گزارش رکنا ازقزوین، مهدی بخشنده در نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفت خوشه خوار انگور و بررسی باقیمانده سموم این محصول در راستای رفع موانع موجود در صادرات افزود، به دلیل باقی مانده سموم کشاورزی متاسفانه بازارهای اروپایی و امریکای شمالی را از دست داده‌ایم و جایگاه ایران در  رتبه دوم جهانی و رقیب کشور آمریکا به رتبه پنجم رسیده است.

وی افزود،  خلق ثروت برای دست اندرکاران عرصه کشاورزی بسیار مهم بوده و اتاق بازرگانی قزوین با همراهی فعالان بخش خصوصی و نهادهای اجرایی در این زمینه حرکت می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت، صادرات محصول انگور و کشمش با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید از ۳۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار درآمد پایدار در سال برسد.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین بیان داشت،   اگر ۱۰۰میلیارد دلار از ارز۴۲۰۰تومانی که در فاصله سالهای ۹۲به بعد هدر شد، به نوسازی صنایع کشور اختصاص می یافت، شاهد جهش فوق العاده‌ای در عرصه تولید و صادرات را شاهد بودیم.

بخشنده خاطرنشان کرد، خوشبختانه استان قزوین از نظر محصولات باغی و میوه ای بسیار غنی است و خاک مرغوب، منابع آبی و نیروهای انسانی زبده و کارشناس در توسعه اقتصادکشاورزی را باید به نحو مطلوب بکارگیری کرد

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 809349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟