کلنگ کارخانه اروم شیشه ساچی زده شد

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، در این مراسم علیرضا عسگریان مدیر عامل مجموعه تولیدی کاوه گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در ارومیه وبا بهره برداری از این واحد تولیدی اشتغال مستقیم یک هزار و ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

به گفته وی این واحد تولیدی بزرگترین تولید کننده شیشه در خاورمیانه خواهد بود.

وی افزود: در ساخت این کارخانه از بهترین و بروز ترین تکنولوژی جهان استفاده خواهد شد و تولید کربنات سدیم از مهمترین بخش های این واحد تولیدی خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت:یکی از مواد اولیه مهم در صنعت شیشه کربنات سدیم است گفت:با توجه به تولید محدود این محصول در ایران، گروه صنعتی شیشه کاوه در جهت پاسخگویی به نیاز بازار داخل و همچنین افزایش پویایی صنایع داخلی تصمیم به احداث کارخانه تولید کربنات سدیم کرده است.

عسگریان،تولید سالانه شیشه در کشور را یک هزار و ۷۰۰ تن عنوان کرد و گفت:از این میزان یک میلیون تن توسط شرکت کاوه تولید می شود.

مدیر عامل مجموعه تولیدی شیشه کاوه تصریح کرد:با توجه به اینکه سرانه مصرف شیشه در کشور ۱۵ کیلوگرم است، این مجموعه تولیدی توان آن را دارد که از ظرفیت هم مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور استفاده کرده و مازاد تولیدات این شرکت را به کشورهای همسایه صادر کند.

عسگریان با بیان اینکه آذربایجان غربی شیشه مورد نیاز استان را از استان های همجوار تامین می کند گفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی نیاز استان تامین شده و مازاد تولید صادر خواهد شد.

وی ظرفیت تولید شیشه در کارخانه اروم شیشه ساچی را در فاز اول سالانه ۳۵۰ هزار تن بیان کرد و گفت: با بهره برداری از فاز دوم کارخانه میزان تولید مجموعا سالانه به ۷۰۰ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 808531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟