تدوین آمایش سرزمینی جرم در اولویت است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و محکومان سابقه دار استان قزوین روز دوشنبه در دادگستری تشکیل شد‌.
حسین رجبی در این نشست افزود: امنیت برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به هزینه های سنگینی که توسط برخی دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت متحمل می شویم اجازه نخواهیم داد عده ای فرصت طلب و مجرم آن را به خطر بیندازند.

وی اضافه کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم کسانی که بخواهند امنیت و آرامش روحی و روانی مردم استان را بر هم بزنند بویژه مجرمان سابقه دار و حرفه ای از مجازات قانونی در امان نخواهند ماند و دست اخلال گران را قطع خواهیم کرد و اگر مجرمان سابقه دار هشدارهای دادستانی را جدی نگیرند گردنشان را قطع خواهیم کرد.

دادستان قزوین تصریح کرد: با راه اندازی سه شعبه ویژه تاکید جدی داریم اگر کسی دست به چاقو ببرد و با سلاح سرد آرامش و امنیت را بر هم بزند با قاطعیت پلیس بسرعت دستگیر شده و بدون مسامحه بشدت مجازات خواهد شد.

رجبی بیان کرد: جمع آوری سلاح سرد در مناطق مختلف استان با کمک پلیس در دستور کار قرار دارد و این شدت عمل تا زمانی ادامه خواهد یافت تا شاهد کاهش جرائم خشن در استان باشیم.

وی اظهارداشت: از مسئولان زندان و قضات درخواست کرده ایم در خصوص اعطای مرخصی به مجرمان حرفه ای و سابقه دار بشدت مراقبت کنند تا حتی المقدور این افراد به  مرخصی نروند زیرا بخش زیادی از سرقتها ناشی از تکرار جرم توسط افراد سابقه دار است

رجبی بیان کرد: از مسئولان متولی انتظار داریم برای جلسات بعدی گزارش جامعی از وضعیت آمار سلاح های سرد در استان تهیه کرده و در اختیار دادستانی قرار دهند تا برای آن تصمیم گیری شود.

وی خطاب به نیروی انتظامی گفت: در هر نقطه شهری اگر کسی با سلاح سرد و چاقو قدرت نمایی کرد بایستی بسرعت و با شدت این افراد دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شوند تا به مجازات برسند.

دادستان قزوین اظهارداشت: در برخورد با مجرمان سابقه دار و حرفه ای با شدت و قاطعیت برخوردار خواهیم کرد تا آرامش مردم استان تضمین و تقویت شود.

 

 

کدخبر: 807454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟