پیک هفتم کرونا نواخته شد

به گزارش رکنا، عباس علیپور  در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه در سطح استان هزار و ۸۴ خانه بهداشت فعالیت دارد، گفت: این خانه‌های بهداشت به بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار نفر خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اظهار اینکه تعدادی خانه بهداشت مصوب نیز وجود دارد، افزود: تلاش می‌کنیم این خانه‌های بهداشت را در سال جاری فعال کنیم.

وی با عنوان اینکه در حوزه شهری از سال ۹۱ ساختار پزشک خانواده اجرایی شده است، گفت: در منطقه شهری استان پایگاه‌های شهری و غیرشهری به ارائه خدمات می‌پردازند و ۱۰۱ پایگاه شهری و ۵۹ پایگاه غیرشهری خدمات دهی می‌کنند.

علیپور یادآور شد: در مناطق شهری ۵۴۳ پزشک خانواده و مراقب سلامت و در مناطق روستایی ۳۷۹ پزشک خانواده روستایی فعال هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در استان مازندران و فارس بستر برای پزشک خانواده فراهم شده است و هر شهروند مازندرانی دارای یک پزشک اختصاصی است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم از این ظرفیت بی نظیر پزشک خانواده به نحو مطلوب استفاده کنیم و برای ارتقای وضعیت موجود تلاش کنیم و برنامه‌هایی برای ارتقای این وضعیت طراحی شده است.

وی با بیان اینکه هفت برنامه برای پزشک خانواده شهری برنامه ریزی شده است، بازنگری شیوه اجرای دستورالعمل پزشک خانواده را از جمله آن ذکر کرد و گفت: در این بازنگری، استانداردسازی فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی مدنظر قرار می‌گیرد.

علیپور رضایت سنجی از دریافت کنندگان خدمت را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: بلوک بندی جدید و جمعیت از دیگر طرح‌ها است زیرا جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده از محلات مختلف است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران پرونده الکترونیک سلامت در سطح یک و پزشک خانواده را از دیگر طرح‌ها برای ارتقای وضعیت برشمرد و گفت: همه شهروندان با کد ملی به پرونده سلامت الکترونیک در سطح یک دسترسی پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی تصریح کرد: در دو سال گذشته فقط نیمی از مردم استان توسط پزشکان خانواده ویزیت شدند و بخشی از آن ناشی از است که مردم پزشکان خانواده را چندان نمی‌شناسند.

علیپور گفت: همچنین درصد کمی از افراد بالای ۳۰ سال طی دو سال گذشته برای دریافت خدماتی نظیر سنجش فشار خون مراجعه کرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به نواخته شدن پیک هفتم کرونا در استان، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساده انگاری را از جمله دلایل افزایش روند ابتلای به بیماری ذکر کرد و گفت: شمار بیماران سرپایی نسبت به دو هفته قبل بیش از سه برابر شده است.

وی با اشاره به رشد ۲.۵ برابری بیماران بستری شده کرونایی گفت: درصد تست مثبت بیماران کرونایی افزایش یافت و بیش از ۶۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود.

علیپور با تاکید براین که نباید اجازه دهیم موج هفتم کرونا در استان طول کشد، گفت: ایمنی مردم استان پایین آمده زیرا از آخرین دوز واکسن دریافتی شش ماه سپری شده است از این رو باید نسبت به تزریق واکسن یادآور اقدام کرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در استان تقریباً کنار گذاشتیم، افزود: تلاطم جمعیتی در استان به دلیل ورود شمار زیاد مسافران بالا است.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرهای استان یک مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است، گفت: در عین حال در برخی از شهرستان‌ها یک تا دو مرکز تجمیعی فعالیت دارد.

 

کدخبر: 806205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟