برخورد پلیس با خودروهایی که از کارخانجات خودروسازی بدون پلاک خارج می شوند

به گزارش رکنا از اصفهان،سرهنگ "اصغر زارع" بیان داشت: برابر قانون کارخانجات خودروسازی مکلف هستند پیش از آنکه وسیله نقلیه را به بازار عرضه نمایند آن را شماره گذاری کنند و تحت هیچ شرایطی از کارخانه نباید بدون پلاک خارج کنند.

وی افزود: بر اساس این قانون سازوکاری در کارخانجای خودروساز پیش بینی شده است، بدین نحو که در هر یک از کارخانجات واحدی از شماره گذاری پلیس راهور فراجا مستقر هستند و به محض آنکه اطلاعات مالکین از طرف کارخانه به شماره گذاری ارسال می شود بلافاصله در سامانه ثبت و پلاک برای فرد اختصاص می یابد و در نهایت پلاک برابر دستورالعمل بر روی خودرو نصب و از کارخانه خارج می شود و زمانی که خودرو تحویل مالک می شود باید با پلاک باشد.

رئیس پلیس راه استان با تاکید بر اینکه پلیس راه استان در صورت مشاهده هرگونه خودرو صفر کیلومتر فاقد پلاک و یا کشنده هایی که اقدام به حمل این خودروها می کنند برخورد قانونی خواهد کرد و آنها را تا تعیین تکلیف قانونی توقیف خواهد کرد.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم از دریافت خودرو بدون پلاک اکیداً خودداری نمایند چراکه ممکن است در این حالت آن خودرو مجوز لازم را برای صدور پلاک نداشته باشد و یا با مشکلاتی روبرو شوند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 803980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟