اجرای طرح پایلوت سیستم هوشمند روشنایی معابر در استان قزوین
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مسعود خواجه وند افزود: کنترل سیستم روشنایی معابر و خیابانها به منظور افزایش امنیت شهری و مدیریت مصرف برق  یکی از دغدغه ها در ایجاد شهرهای هوشمند است و مدیریت سیستم روشنایی به کمک نصب سنسورهای  هوشمند و اضافه کردن قابلیت کنترل روشن و خاموش کردن یا حتی تنظیم شدت نور چراغ ها صورت می گیرد.خواجه وند تصریح کرد: با اجرای این سیستم، وضعیت روشن و یا خاموش بودن تمامی چراغ ها در مرکز مانیتورینگ شهری قابل نمایش خواهد بود که این امر بسادگی و بدون نیاز به بازدیدهای دوره ای زمان بر و پرهزینه، امکان پذیر می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: از آنجا که تخریب و سوختن چراغ های خیابانی بسیار رایج است و برای تست و ارزیابی تک تک این چراغ ها باید مامورانی اعزام شوند که هم نیروی انسانی و هم هزینه زیادی دارد در این روش با پایش و تشخیص خودکار می توان مشکلات را برطرف کرد.

وی بیان کرد: استفاده از اینترنت اشیا، قدرت مانیتور کردن و کنترل چراغ های خیابانی را در هر کجا و هر زمان برای مدیران شهری ممکن کرده و از سوی دیگر امکان اجرای برنامه های مختلف در زمان های پیک در طول شبانه روز به منظور جلوگیری از قطع برق در سایر کاربری ها را امکان پذیر می کند.

اجرای طرح هوشمند روشنایی معابر در بلوار امیرکبیر قزوین

وی افزود: اجرای طرح سیستم هوشمند سازی چراغ های خیابانی به صورت پایلوت در خیابان امیرکبیر قزوین اجرا شد.

خواجه وند بیان کرد: در اجرای این طرح 30 عدد چراغ 150 وات به صورت دو طرفه در پایه چراغ 12 متری به فاصله 45 متر از هم نصب شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح از یک دستگاه GATEWAY با قابلیت کنترل 4 هزار دستگاه چراغ تا شعاع 3  کیلومتری در داخل شهر استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: این سیستم ویژگی هایی دارد که قابلیت مدیریت  از راه دور چراغ های خیابانی، طراحی بهینه برای استفاده از شبکه روشنایی، عملیات خودکار تنظیم شدت میزان روشنایی و خاموش و روشن کردن بر اساس الگوریتم زمان بندی یا از طریق سنسور روشنایی، از آن جمله است.

وی اظهارداشت: همچنین استفاده موثر از پهنای باند با کمترین نیاز به تجهیزات خاص مخابراتی، تغییر شدت  روشنایی بر اساس میزان رفت و آمد، امنیت بالا در انتقال اطلاعات و ذخیره سازی آن، اندازه گیری گستره وسیعی از پارامترهای الکتریکی و آگاهی از خرابی چراغ های LED با استفاده از ارسال از راه دور هم از دیگر قابلیت های این سیستم هوشمند است.

 

کدخبر: 803392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟