شما کشوری را انتخاب کرده اید که گفتمان آن، گفتمان مبارزه با استعمار و دفاع از مظلومان است

دکتر قاسم زاده با اشاره به اینکه در آغاز عصر روشنگری، غرب به دنبال استعمار فکری، اقتصادی و صنعتی کشورهای آفریقایی و آسیایی بود گفت: پدیده استعمار، شوم ترین جریان از سوی غرب برای کشورهای شرقی و آفریقایی بود که به دنبال آن پدیده پسا استعماری در دل کشورهای مستعمره شکل گرفت که خود را بازتعریف کنند و اجازه ندهیم با نگاه خود ما را تفسیر کنند.

وی افزود: تصویری که غرب به دنبال ترسیم و انتقال آن از کشورهای شرقی و آفریقایی به دنیا بود، نوعی نگاه و تفکر خودبرتری و بدور از خرد و آداب و رسوم فرهنگی بود و جهان شرق را وسیله و ابزاری برای خود تعریف می کرد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین زارعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز با بیان اینکه یکی از اهداف کلیدی و مهم اجتماعات دشمن شکن، شناخت ظرفیت های همدلی در کشوهای بزرگ دنیا چه اسلامی و چه غیراسلامی است بیان داشت: یکی از ویژگی های اجتماع بزرگ شناخت از هم برای تعاون، همدلی و ائتلاف برای ساختن دنیایی پر از صلح، صفا و آرامش همراه با عدالت بدون ظلم و استکبار است.
وی افزود: تک تک شما دانشجویان در ساختن دنیایی آباد سهیم بوده و سفیران صلح، یکدلی و تمدن ایرانی- اسلامی در کشور خود هستید و مطمئنا اثرگذارترین حرکت ها را در ساختن تمدن بزرگ اسلامی خواهید داشت.
f7ac75aa-40e4-4e34-8777-31b46eb3816e
معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی و سرپرست جشنواره بین المللی فرهنگ ملل با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره و بیان اهداف و سیاست های جشنواره گفت: این جشنواره فرصتی مغتنم برای گسترش فضای ملی است و نقطه عطفی برای معرفی و ترویج فرهنگ کشورهاست و فرصتی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند تا در فضایی جذاب به تبادل فرهنگی بپردازند.
همچنین سفیر بنگلادش نیز طی سخنانی با تشکر از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره و ابراز خرسندی کرد که همکاری های علمی و بین المللی دو کشور دوست گسترش یابد.
اجرای سرود توسط گروه سرود کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، شاهنامه خوانی از دیگر بخش های برنامه اختتامیه امروز بود.

4cb93881-5602-4110-8764-33187d7aa57d

گفتنی است جشنواره بین المللی فرهنگ ملل که به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره برگزار شد امروز ۲۰ تیر ماه به کار خود پایان داد، این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف و همچنین عمق بخشی به ارتباطات فرهنگی در سایه تعاملات بین دانشگاهی و بین فرهنگی دانشجویان سراسر کشور و همچنین بستر سازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی برگزار شد. برگزاری کارگاه های آموزشی- فرهنگی، مسابقات فرهنگی،برپایی نمایشگاه فرهنگ ملل و بازدید از آثار باستانی و اماکن دیدنی استان قزوین از دیگر برنامه های این جشنواره برای دانشجویان خارجی بود.

 

کدخبر: 802854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟