افزایش ابتلا به کرونا در قم/بیماران خوددرمانی نکنند

به گزارش رکنا از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، جواد خدادادی روز شنبه درگفت‌وگویی، بیان کرد: طی چند روز گذشته شاهد هستیم که موارد سرپایی ابتلا به کرونا زیاده شده و  از سوی دیگر مثبت شدن تست‌ها هم رو به افزایش است.

وی افزود: موارد بستری نیز مختصر درحال افزایش است و این یعنی، طی روزهای آینده ما شاهد گسترش بیماری در سطح استان خواهیم بود که  نتیجه آن بیماران بدحال است.

رییس بیمارستان کامکار قم گفت: با توجه به روند بیماری در اروپا و کشورهای همسایه که سویه جدید است باید مراقبت‌های بهداشتی را در دستور کار داشته و حتما از ماسک استفاده کنیم و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشیم.

خدادادی افزود: افرادی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته، حتما باید واکسن جدید را دریافت کنند و باید بدانیم که واکسن از شدت بیماری و مرگ و میرها جلوگیری می‌کند.

این متخصص بیماری های عفونی، بیان داشت: طی روزهای گذشته مواردی که درگیری ریه زیاد باشد را شاهد هستیم که همشهریان عزیز باید بیش از گذشته دستورات بهداشتی را رعایت نمایند.

در جدیترین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشگی قم پس از چهار هفته بار دیگر در فهرست مناطق زرد کرونایی قرار گرفت.

قم نیز که از بیستم خردادماه یعنی دقیقا چهار هفته پیش در وضعیت آبی و عادی قرار داشت بار دیگر به فهرست مناطق با وضعیت زرد و نسبتا پرخطر بازگشت.

نظری/ قم

 

کدخبر: 801998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟