صدور دستور دادستان قزوین برای ایجاد کارگاه اشتغال‌زایی معتادان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی در حاشیه بازدید از این مرکز گفت: افراد معتاد به دلایل مختلف اجتماعی در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند و حالا نیز باید شرایطی را فراهم کنیم که این افراد با بازپروی و توانمندسازی و ترک اعتیاد به سطح جامعه بازگردند.

وی افزود: مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد پس از سال ها کش و قوس در استان راه‌اندازی شده و به معتادان متجاهر اختصاص دارد و همه دستگاه ها و نهادها باید در استمرار فعالیت این مرکز مشارکت کنند، زیرا برای استان یک ضرورت است.

شعبانی در ادامه بیان داشت: امروزه بخش قابل توجهی از سرقت های خرد استان توسط معتادان متجاهر اتفاق می افتد و بدون شک نگهداری و پاک‌سازی این افراد در این مرکز در کاهش وقوع جرم سرقت بسیار موثر است.

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این بازدید گفت: این مرکز به تازگی در استان راه‌اندازی شده و قطعاً با مسائل و مشکلاتی روبرو است و بحمدالله با همدلی و همراهی که میان دستگاه ها و نهادهای استان وجود دارد، بی‌تردید این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم افراد معتاد بیمار هستند و باید تحت درمان قرار گیرند و باید زمینه بازپروی معتادان فراهم شود و یکی از این راهکارها ایجاد اشتغال برای آنها است، تا به دلیل تامین معیشت و امرار معاش به سراغ جرائمی مانند سرقت نروند.

دادستان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با دستوری که در این بازدید صادر شد، مقرر گردید با مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها، کارگاه اشتغال‌زایی برای توانمندسازی معتادان طی یکماه آینده در کنار این مرکز راه‌اندازی شود، تا ضمن ترک اعتیاد درآمد نیز داشته و پس از خروج از مرکز نیز دارای اشتغال پایدار باشند.

 

کدخبر: 801495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟