امسال شرایط خوبی در حوزه تولید گندم در سطح استان داریم

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی در حاشیه بازدید از یک شرکت تولید آرد در قزوین در جمع خبرنگاران، افزود: هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مسوول انجام شده تا جمع‌آوری و تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی در نقاط مختلف استان تسهیل شده و کشاورزانی که تولید کمتری دارند هم بتوانند گندم تولیدی خود را تحویل دهند.

اعلایی تصریح کرد: با وجود نگرانی‌ها که از حیث خشکسالی در سال جاری وجود داشت پیش‌بینی می‌کنیم که با درصد قابل‌ توجهی نسبت به گذشته ذخایر گندم را در استان قزوین داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه در مقوله آرد و نان مهم‌ترین موضوع خرید و ذخیره‌سازی گندم است، گفت: هیچ گونه نگرانی برای تأمین گندم در سال زارعی آتی نخواهیم داشت و امیدواریم با بیشتر شدن این ذخایر شرایط اطمینان بخش تری نیز ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر دولت تلاش شده همزمان با تحویل گندم در کمترین زمان ممکن، هزینه محصول خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شود و در بازه زمانی ۱۵ تا یکماه هزینه گندم پرداخت خواهد شد.

اعلایی تصریح کرد: بنا بر نظر کارشناسان، کیفیت گندم امسال مناسب و خوب است و اقدام دولت در اعلام قیمت تضمینی خرید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باعث تشویق و حضور کشاورزان شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده میزان کاشت گندم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: امسال توجه بیشتری را به بحث واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنایع وابسته با کشاورزی خواهیم داشت تا موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در استان شود.

استاندار قزوین با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی، افزود: استان قزوین ظرفیت های خوبی در حوزه دامپروری، پرورش ماهی، کشاورزی، باغداری، زارعت و پرورش دارد که در صورت حمایت شدن می تواند زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در استان باشد.

 

 

کدخبر: 801010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟