«آزادی 108 زندانی در هفته قوه قضاییه»

به گزارشش رکنا از اصفهان،محمد محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و دبیر ستاد کاهش جمعیت کیفری زندانها در حاشیه این بازدید بیان داشت: در ششمین روز از هفته قوه قضاییه که به عنوان روز ترویج صلح و سازش و اصلاح مجرمان نام گذاری شده حدود دویست تن از قضات دادگاه های تجدید نظر و محاکم عمومی و دادسرا با حضور در زندان مرکزی اصفهان با زندانیان ملاقات نموده و پس از استماع اظهارات آنان، با بررسی درخواست و شرایط متقاضیان تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط قضات و با همکاری خیران، تعداد 108 نفر از زندانیان استان اصفهان،  آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به فعالیت های دادگستری استان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانها تصریح کرد: با توجه به سیاست های مدون قوه قضاییه در خصوص اصلاح مجرمان و حبس زدایی، دادگستری استان اصفهان با برگزاری منظم دو جلسه کمسیون عفو  در هر ماه، همواره در این مسیر، گام برمی دارد.

محمدی ادامه داد: تاکید بر استفاده حداکثری از مجازات های جایگزین حبس، سرکشی به زندان ها و بررسی شرایط زندانیانی که امید به اصلاح و بازگشتشان به جامعه به عنوان یک فرد مفید هست؛ را می توان از دیگر اقدامات دادگستری استان در جهت کاهش تعداد زندانیان استان نام برد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 800571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟