برپایی نمایشگاه بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در یزد

به گزارش رکنا از یزد، تصویر شهدای حمله ناو جنگی وینسنس آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران ایر، شهدای حملة شیمیایی رژیم بعث عراق به حلبچه، حمله به نفتکش‌های حاضر در آب‌های خلیج فارس در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، م‍راس‍م‌ تشییع‌ پیکر شهید م‍ح‍م‍د علی رج‍ای‍ی‌ و م‍ح‍م‍د ج‍واد ب‍اه‍ن‍ر از جمله اسناد و تصاویر موجود در این نمایشگاه می باشد.

علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل تا تاریخ 16 تیرماه از این نمایشگاه بازدید نمایند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور واحد خبر صدا و سیمای مرکز یزد انجام شد، سعید زارع مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ضمن تبیین مناسبت های هفته بازخوانی و نقش حقوق بشر آمریکایی و افتتاح این نمایشگاه همزمان با چهلمین سالگرد ترور شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی به دست منافقین کوردل گفت: با توجه به شعار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در این دوره با موضوع"اسناد ملی، اصالت، صیانت و هویت" رویکرد اصلی این سازمان در دوره ی جدید استفاده از ظرفیت تریبون های مردمی از جمله نماز جمعه و مساجد به منظور ترغیب مردم به اهداء اسناد به این مرکز می باشد.

مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد افزود: استفاده از ظرفیت اسناد و آرشیو شفاهی در موضوعات  مورد تاکید مقام معظم رهبری«مدظله» به خصوص جهاد تبیین و تحقق موضوعات مدیریت دانش و دارایی و انتقال عقبه ی فکری گذشتگان به نسل جوان به منظور آگاه سازی نسل جوان انقلابی نسبت به شرایط قبل و بعد از انقلاب از اهداف اصلی این سازمان در دوره جدید است.

وی ادامه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان در نظر دارد در دوره جدید به منظور تحقق"شهر جهانی یزد" ارتقاء سطح کمی و کیفی این مرکز در استان را به حول و قوه الهی در دستور کار قرار دهد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 799811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟