مراسم اربعین یک کنگره جهانی است

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار در حاشیه نشست مشترک استانداران لرستان و ایلام با موضوع ساخت موکب بزرگ و چند منظوره اربعین در مرز مهران، اظهار داشت: امروز به میمنت سالروز آزادسازی شهر مهران که متعلق به ایلام عزیز و همه مردم ایران اسلامی است در این منطقه، بانی یک طرح ارزشمند برای مردم هر دو استان و همه مردم ایران شدیم.

 

وی تصریح کرد: مرز بندی استانی نمی‌تواند موجب جدایی اقوام و مردم استان های مجاور شود بلکه تقسیمات جغرافیایی صرفاً به منظور تقسیم کار و انجام وظایف است و استان های همجوار با اشتراکات فرهنگی فراوان مسئولیت ها و ماموریت هایی را برای دولتمردان ایجاد می کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مراسم اربعین یک کنگره جهانی است و متعلق به استان خاصی نیست گفت: در استان ایلام کاری کوچک را برعهده گرفته ایم که به آن افتخار می کنیم و با توجه به اینکه در ایام اربعین حدود ۲۰۰ هزار زائر لرستانی از این منطقه عبور میکنند امیدواریم بتوانیم سهمی در ایجاد رفاه و آسایش آنان داشته باشیم.

 زیویار خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که استان ایلام و لرستان معبر میلیون‌ها مسافر و زائر از داخل و خارج کشور است و این موضوع شرایط بین المللی ما را تقویت می کند و بر این اساس مرز نمی شناسیم و در کنار هم می خواهیم این نگاه را به دستگاه‌ها و مردم تسری دهیم.

 استاندار لرستان با اشاره به کلنگ زنی ۳۰۰۰ متر زمین آن را ظرفیتی اساسی برای زائرین اربعین عنوان کرد و گفت: در سایر ایام این بنا می تواند به عنوان یک ظرفیت مورد استفاده هر دو استان و مردم ایران قرار گیرد.

وی در ادامه به اشتراکات هر دو استان از جمله وجود رودخانه سیمره اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مباحث امروز، ایجاد راههای ارتباطی و دسترسی بود که موجبات ارتباط آسانتر مردم  در دو استان را فراهم می کند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 799178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟