بازگرداندن 100 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل به چرخه تولید

به گزارش رکنا در استان همدان، محمدمهدی برادران ضمن ابراز امیدواری از احیای واحدهای تولیدی راکد باقیمانده در استان، افزود: امیدوارم روزی یک واحد احیا شود و مشکل 530 واحد باقیمانده هم حل شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شرایط جنگی واقع شده‌ایم، اظهار کرد: توجه به رانت‌خواران و باندبازان نشانه خوبی نیست که علت آن عدم تشخیص جبهه خودی و غیر خودی در جنگ اقتصادی است.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت درخصوص حذف ارز 4200 تومانی نیز تصریح کرد: برای تحول اساسی تنها تغییر کفایت نمی‌کند بلکه باید تفکر هم شکل بگیرد و در تحول اقتصادی باید تفکر را اصلاح و با رویکرد تعامل سازنده و پویا کار را دنبال کرد.
برادران با بیان اینکه در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی رسیده ایم، افزود: با نیروی دانش محور، جوان و خلاق و همت کارآفرینان توانستیم تحریم‌ها را دور زده و به خودکفایی در بسیاری از عرصه‌ها برسیم.
وی اظهار کرد: در رویکرد جدید امیدوار هستیم در استان همدان با این ظرفیت و همگرایی که شکل گرفته شاهد تحولات خوبی در عرصه تولید و صنعت کشور باشیم.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت ضمن تأکید بر اینکه باید هزینه تولید کاهش یابد، گفت: بسته‌های حمایتی اقتصادی در بخش تسهیلات و گمرک با هدف تولید به صرفه در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد و برای نیل به این مهم رویکرد کاهش هزینه‌ها و بهره وری بیشتر را در بخش تولید به کار گرفته ایم.

استاندار همدان نیز در این گردهمایی ضمن تبریک هفته تولید و تجارت گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تلاش‌ها و زحمات بسیاری صورت گرفته تا این واحدها دوباره به چرخه تولید و فعالیت بازگردند.
علیرضا قاسمی فرزاد افزود: در این راستا علاوه بر تشکیل جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه تیم اقتصادی به شهرستان‌ها سفر کرده و از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و مورد بازدید قرار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان افسران جنگ اقتصادی هستند، تصریح کرد: امروز که همه دشمنان درصدد هستند که در مصاف با مردم ایران از ابزارهای اقتصادی استفاده کنند این تولیدکنندگان هستند که با حضور در عرصه تولید به مقابله با دشمن پرداختند.
استاندار همدان ضمن تأکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم به تولید، تولیدمحور است، افزود: نگاه دولت و وزیر صمت کاملاً تولیدی و فارغ از تمام جریانات و نگاه‌های سیاسی و جناحی است.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار کرد: دولت سیزدهم وارث پروژه‌های نیمه تمام از ادوار گذشته است که تکمیل و بهره برداری پروژه‌های نیمه تمام باید به سرعت صورت گیرد.
استاندار همدان در ادامه افزود: منابع و امکانات زیادی صرف پروژه‌های نیمه تمام شده که باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و مردم از خدمات آنها بهره مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فعالان اقتصادی منضبط و کارآمد شایسته تقدیر هستند، تصریح کرد: فعالین اقتصادی که بدهی بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی نداشته و در عرصه تولید توانایی بالا، عملکرد و کارآمدی مثبت و درستی داشته باشند شایسته تقدیر هستند و در ستاد تسهیل استان به طور ویژه برای رونق تولیداتشان حمایت خواهند شد.
استاندار همدان با بیان اینکه رونق تولید رویکرد ما در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، گفت: با رفع موانع و مشکلات تمامی واحدهای تولیدی، ستاد تسهیل را به ستاد رونق تولید ارتقا خواهیم داد چرا که رویکرد ما افزایش تولید واحدهای تولیدی و کمک به طرح‌های توسعه در استان است.

  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان: تولیدکنندگان افسران جنگ نرم در عرصه اقتصاد
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان هم به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان افسران جنگ نرم در عرصه اقتصاد هستند.
احمد شانیان با بیان اینکه وفاق و همدلی خوبی در استان وجود دارد، افزود: بخش دولتی و خصوصی با تمام مشقت‌ها و کم و کاستی‌ها با وفاق و همدلی کار را پیش می‌برد که می‌توان گفت بیشترین زحمت برعهده بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه استان شاهد رشد بسیار خوبی بود، اظهار کرد: در حوزه صنعت شاهد ارتقای رتبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از رتبه 20 به رده 5 بودیم که این نشان از پیگیری و ارائه راهکار‌های کارشناسی است.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان ضمن تأکید بر لزوم بهره وری در کار در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه معادن تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری سیاست‌های ما تکمیل چرخه صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی است.
شانیان با اشاره به اینکه در حوزه صادرات سعی شده با دیپلماسی اقتصادی کار را پیش ببریم، گفت: اقدامات زیربنایی صورت گرفته در وزارت صمت به هیچ وجه ویترینی و نمایشی نیست و پشتوانه این اقدامات کار کارشناسی است که در نتیجه با همدلی و وفاق شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.
گفتنی است در این گردهمایی شیبانی، مدیرعامل شرکت موکت همدان، توتونچیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر و موحد مدیرعامل شرکت صبانور ایرانیان به نمایندگی از تولیدکنندگان به طرح مشکلات و موانع تولید پرداختند.

 

کدخبر: 798927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟