به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت؛ دیدار صمیمانه امام جمعه قزوین با کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه این دیدار گفت: برای اصلاح امور، آرامش جامعه و برقراری امنیت روحی و روانی در همه شئونات زندگی مردم باید همه با عزیزان دستگاه قضایی همراه و همکار باشند، روحانیون معظم، ائمه محترم جمعه و جماعت، وعاظ، خطبا، مداحان، همه و همه باید شرایط دستگاه قضا و افرادی که کار آن‌ها به دستگاه قضایی می‌کشد را درک کنیم و با یک قیام همگانی برای حل شرایط سخت زندگی مردم در امر قضا با هم باشیم.

وی با بیان اینکه غضب کلید همه بدی‌هاست، افزود: اگر ما نگاه‌های اخلاقی را یاد بگیریم و به دیگران نیز یاد بدهیم و جامعه را از نظر معنوی و فرهنگی اعتلاء ببخشیم، قطعاً کار دستگاه قضایی آسان‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ادامه بیان داشت: ما باید نماز را بیش از گذشته درک و احیاء کنیم و مساجد را آباد کنیم، زیرا خدای متعال فرمود:«إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَر»، (یقیناً نماز از کارهای زشت، و کارهای ناپسند باز می‌دارد).

علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این دیدار گفت: حجم کار در دستگاه قضایی بسیار بالا است و به همین خاطر فعالیت در این حوزه بسیار سخت و پیچیده است، اما با تمام دشواری ها همکاران دادگستری استان از هیچ کوششی در جهت گره گشایی از مشکلات مردم دریغ نمی کنند و در خارج از ساعات اداری و حتی در منزل نیز مشغول رسیدگی به پرونده های قضایی هستند.

مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: همکاران شاغل در دستگاه قضایی اعم از قضایی و اداری بر مبنای تعهد و مسئولیت خود در جهت احقاق حق و تحقق عدالت سختی و فشار کار را تحمل می‌کنند و به صورت شبانه روز در خدمت مردم خواهیم بود، تا خدمات قضایی به سهولت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 

کدخبر: 797758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟