برق ۱۵ اداره پرمصرف در قم قطع شد

به گزارش رکنا از قم به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم، مهدی آهنین‌پنجه در جلسه قرارگاه عملیاتی گذر از پیک‌بار ۱۴۰۱ شرکت توزیع نیروی برق قم، افزود: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و عمومی باید در راستای مدیریت مصرف و عبور از پیک‌بار در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد مصارف خود را کاهش دهند.

 

وی با بیان این‌که امروز و بر اساس کنترل مصرف انجام شده توسط همکاران مستقر در مرکز پایش به ۱۷۵ اداره و نهاد دولتی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند اخطار داده شد، اضافه کرد: در همین راستا نیز  برق ۱۵ اداره که به اخطارها توجه نکردند، قطع شد.

 

حدود ۵۲۸ هزار و ۱۹۰ مشترک برق در قم وجود دارد که ۴۲۸ هزار و ۵۲۴ هزار مشترک در بخش خانگی، ۷۰ هزار و ۹۲۳ در بخش سایر مصارف، ۱۷ هزار و ۲۷۹ مشترک در بخش عمومی، پنج هزار و ۹۸۵ مشترک در بخش صنعتی، سه هزار و ۵۳۴ مشترک در بخش کشاورزی و یک هزار و ۹۴۵ مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

 

۳۶ درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، ۲۷ درصد بخش صنعت، ۱۵ درصد کشاورزی، ۱۱ درصد عمومی، ۹ درصد سایر مصارف و ۲ درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

نظری/ قم

کدخبر: 797582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟