مالیات نقش موثری در تامین مالی کشورها برعهده دارد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همزمان با روز ملی اصناف عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به اتفاق معاونین و روسای اداره حراست و دادستانی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف دیدار و گفتگو کردند.

افضلی افزود:با آگاه کردن مردم از نقش مالیات در توسعه و ارتقاء زیرساخت های کشور می توان به افزایش سطح مشارکت مردم در پرداخت مالیات کمک نمود. زمانی که مودیان بتوانند آثار پرداخت مالیات را بطور ملموس مشاهده کنند تمایل بیشتری برای مشارکت در پرداخت مالیات خواهند داشت.

وی با اشاره به مزایای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزود: درآمدهای مالیاتی در زمینه توسعه زیرساخت های صنعتی، کشاورزی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است، ایجاد منبع درآمد پایدار برای کشور پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در جهت توسعه کشور به همراه خواهد داشت.

 درادامه مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ضمن تبریک روز ملی اصناف از همراهی و تعامل سازنده اتاق اصناف تقدیر کرد و گفت: اداره کل امور مالیاتی استان با درک دغدغه اصناف بر تعامل بیش از پیش تاکید دارد و این تعامل و ارتباط سازنده می تواند باعث وصول عادلانه مالیات و رضایت مودیان شود.

وی با اعلام آمادگی اداره کل برای تشکیل “کمیته فنی مشترک” جهت رفع دغدغه ها، موانع و مسائل مالیاتی مودیان خاطرنشان کرد: همگام با سیاست‌های سازمان تلاش می نماییم با تشریک مساعی و تعامل بتوانیم با ایجاد انگیزه در فعالان اقتصادی در مسیر رشد و توسعه استان و رضایت هر چه بیشتر مودیان گام برداریم. در این راستا با تعامل میتوان موانع و مشکلات مالیاتی پیش روی واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف را بررسی کرده و با ارائه راهکارهای مناسب در چارچوب ضوابط قانونی، گامی مهم در جهت حل مشکلات آنان برداریم.

عباس پور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آموزش های لازم بیان کرد: بخشی از مشکلات و چالش های مودیان با افزایش اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم قابل حل و فصل می باشد؛ که در این زمینه با همکاری اتاق اصناف اقدامات لازم صورت گرفته است. 

وی در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی گفت: بسیاری از مشکلات موجود با اجرایی شدن این سامانه حل و فصل می شود. کشور نیازمند یک نظام اطلاعاتی پایه می باشد که در برگیرنده تمام اطلاعات شفاف از فعالیت های اقتصادی می باشد.

 

 

 

کدخبر: 795892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟