معرفی ۳۴ نفر از مدیران کهگیلویه و بویراحمد به دلیل انحراف ۷۳۰ میلیارد تومان

به گزارش رکنا از یاسوج، حسن نگین‌تاجی، رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (چهارشنبه یکم تیرماه) به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشستی خبری ضمن تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: وقتی محور تحول در دستگاه قضا محقق می‌شود که عموم مردم از پیگیری پرونده‌ها رضایت داشته باشند. 

نگین‌تاجی با بیان اینکه ابتدای امسال با تدوین سند تحول یک برنامه عملیاتی از این سند اجرایی شد، گفت: تمرکز بر دادرسی در کوتاه‌ترین زمان یکی از اولویت‌های دادگستری است و هر قاضی ماهانه بیش از ۳۰۰ پرونده بررسی و قضاوت می‌کند. 

رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: بی‌توجهی به موضوع دانش و آموزش، حلقه مفقوده در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… است. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وقوع جرم در استان را کاهش می‌دهد، گفت: اگر اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود به همان میزان وقوع جرم کمتر می‌شود و پرونده‌های قضایی افراد نیز کاهش می‌یابد. 

نگین‌تاجی عنوان کرد: سال گذشته نزاع‌های دسته‌جمعی ناشی از اختلافات خانوادگی و اراضی ملی و کشاورزی بود و از لحاظ امنیتی نزاعی صورت نگرفت. 

وی با اشاره به اینکه این استان یکی از برترین استان‌های کشور از لحاظ امنیتی است، افزود: متاسفانه از کوچک‌ترین نزاع و درگیری‌های خیابانی فیلمبرداری می‌شود و در فضای مجازی منتشر می‌کنند که این اقدام سبب دیدگاه منفی نسبت به استان می‌شود. 

رئیس دستگاه قضا از انحراف واگذاری در برخی از پروژه‌ها در اراضی ملی خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر یک هزار هکتار از این اراضی رفع تصرف شد و همچنین حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی و منابع طبیعی به بیت‌المال بازگردانده شده است.

سید علی ملک‌حسینی، دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از انحراف 730 میلیارد ریال تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: 34 نفر از مدیران و کارکنان به مراجع قانونی و قضایی معرفی شدند.

کدخبر: 795481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟