تعیین تکلیف ام دی اف ها و خودروها و طلاجات توقیفی در گمرکات و انبارها و پارکینک های استان

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، عتباتی افزود: عدم تعین تکلیف اموال چه در گمرکات و چه در انبارهای اموال تملیکی و یا در هر مرحله از رسیدگی می تواند موجب تضییع حقوق دولت و بیت المال یا مردم شود، لذا باید تعیین تکلیف اموال ناشی از جرم یا اموال توقیفی در اولویت باشد و در اولین فرصت تعیین تکلیف شود.

عتباتی در ادامه به تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و نظارت مستمر ایشان هم در یکسال اخیر اشاره و گفت: باید درخصوص تعیین تکلیف اموال به سرعت و دقت عمل کرد و از هرگونه تضییع حق جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان با ابراز نگرانی از برخی اموال توقیف شده در گمرک بازرگان از جمله مقادیر زیادی ام دی اف که قسمتی از آن هم در محیط بیرون و هوای آزاد قرار داشت و نیز تعداد زیادی خودرو در برخی انبارهای اداره کل جمع آوری اموال تملیکی گفت: باید در سریعترین زمان، تعیین تکلیف و تا پایان تیرماه تکلیفشان روشن شود.

عتباتی با اشاره به محموله طلاجات توقیفی در بانک هم دستور داد تا وضعیت خزانه بانک ملی دقیق معین و تمام طلاجات توقیفی شفاف سازی و اعلام شود تا در سریعترین زمان تعیین تکلیف شوند و از رکود وتضییع اموالی که بیت المال محسوب می شود جلوگیری شود.

عتباتی همچنین از بازرسان استان خواست طی مکاتبه ای با گمرکات استان از ایشان بخواهند لیست اموال توقیفی یا متروکه موجود را در اسرع وقت با بیان دقیق مشخصات و میزان و زمان توقیف جهت اتخاذ تصمیمات قضایی اعلام نمایند.

عتباتی ماحصل قسمت اول جلسه را صدور دستور فروش قسمتی از ام دی اف ها که قاچاق هستند را توسط بازپرس پرونده صادر اعلام و گفت که نسبت به مابقی ام دی اف ها وفق مقررات کالای متروکه اقدام لازم را معمول نمایند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین در خصوص خودروهای توقیفی در پارکینگ های استان هم دستور داد سریعاً اکیپی مرکب از تعزیرات حکومتی، سازمان اموال تملیکی، دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان درخصوص تک تک خودرو ها بررسی لازم معمول و نسبت به تعیین تکلیف آنها در سریعترین زمان ممکن اتخاذ تصمیم گردد.

موضوع بعدی که در آن خصوص اتخاذ تصمیم گردید طلاجات توقیفی در گمرک بود که پرونده آنها در دادگاه انقلاب ارومیه مطرح است که در این مورد مقرر گردید پرونده تا پایان تیر ماه تکمیل و تصمیم لازم اتخاذ و طلاجات توقیفی هم تعیین تکلیف گردند.

به این ترتیب تصمیمات مهم و اساسی و کاربردی در خصوص سه موضوع مهم و کلیدی در این جلسه و با راهبری دادگستری کل استان اتخاذ گردید.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 794356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟