افزایش ۴۰ درصدی میزان تولیدات زراعی شرکت کشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ اسدالله محسن زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان، تولید ۱۷ هزار تن محصول گندم این شرکت در سال گذشته را یادآور شد و گفت: تولید گندم در اراضی شرکت در سال گذشته ۳۱ درصد و در جو ۴۱ درصد افزایش داشت و پیش بینی می‌شود امسال بیش از سال گذشته افزایش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری جدید امکان اشتغال بیشتر در بخش زراعی، دامی و باغی این شرکت فراهم می‌شود، گفت: زمینه یک سرمایه‌گذاری جدید با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان در این شرکت آماده شده که در صورت تحقق هزاران شغل جدید در شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد خواهد شد.

محسن زاده با اشاره به اینکه این طرح با هدف بهره‌برداری بهینه از اراضی و ایجاد اشتغال در منطقه توسعه می‌یابد گفت: امسال با تسطیح اراضی و آماده سازی پنج هکتار زمین، کشت درخت صنوبر با هدف استفاده حداکثری از امکانات آب و خاک در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از بازسازی ۱۵۰ هکتار باغ میوه در این شرکت خبر داد و گفت: با وارد کردن ۲۵ هزار اصله نهال که بخشی از آن وارد شده است، علاوه بر تامین نیاز استان، نهال مورد نیاز کل کشور تامین می‌شود.

محسن زاده گفت: اصلاح و بازسازی باغات میوه در دستور کار قرار گرفته و تمهیدات لازم برای ایجاد نهالستان و باغ مادر در اراضی کشت و صنعت مغان اتخاذ شده است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

 

کدخبر: 793344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟