دولت برای حل مشکل آب اصفهان برنامه دارد

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: استان اصفهان استان ایثار و شهادت، استان علم، فرهنگ و هنر، دین‌مداری و ولایت‌مداری و حقیقتا مهد پرورش فلاسفه، حکما، سرداران رشید و دلاوران بسیاری است که نه تنها برای کشور بلکه برای جهان اسلام مایه افتخار است.

وی افزود: اطمینان داریم با کمک مسوولان و مردم استان این مشکل قابل رفع است ولی نیاز به نوعی مدیریت دارد که در اعمال آن مردم همراه دولت خواهند بود.

 

وی اظهار داشت:به این نکته (مشکل آب)در این سفر توجه شده و اعتباراتی در نظر گرفته شده  است ولی طرح هایی در این  استان بوده که از دهه ۶۰  باقی مانده که باید علل آن را بررسی کرد که چرا  از آن موقع تاکنون به سامان نرسیده و مردم را رنج می دهد.

 

رییس جمهور افزود: در مجموع یکی از رنج های مردم این استان پروژه ها و طرح‌های نیمه تمام است که در استان‌های دیگر هم وجود دارد.

 

آیت الله رئیسی افزود: سفر ما برای آغاز طرح جدید نیست، عمده هدف ما نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه تمام است که گاهی ۱۰ تا ۲۰ سال طرحی در یک استان و شهرستان مانده و مردم را رنج می دهد.

 

وی ادامه داد:به دنبال آن هستیم که  با کمک نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، استاندار و علمای بزرگوار ، مصوبات خوبی در استان داشته باشیم که در شورای اداری اعلام می‌شود .

 

رییس جمهور نقش استان اصفهان در دفاع مقدس را مثال زدنی دانست و گفت: تقدیم ۲۳ هزار شهید و قریب ۵۰ هزار  ایثارگر  گواه بر این است که اصفهان، استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: این صفاتی که برای استان اصفهان برشمرده شد مسوولیت آفرین برای همه وبه ویژه برای ما مسوولان است و معلوم می شود که باید نسبت به این استان توجه خاص داشت که مردم رنج نبینند و مشکلات آنها را اذیت نکند.

 

آیت الله رئیسی افزود: تا آنجا که پیش از سفر بررسی شده  است و در طول این مدت با ارتباطاتی که با استان اصفهان دارم  مشکلاتی این استان دارد که مردم و شهرهای مختلف از آن رنج می برند.

 

وی همچنین  ظرفیت‌های اصفهان را  بالا دانست و گفت: اصفهان قطب کشاورزی و صنعت است و باید گفت که می تواند به خوبی قطب علم و فناوری  هم شود ، همچنین ظرفیت های بسیار مهمی در زمینه گردشگری، نیروی انسانی کارآمد دارد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 792975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟