شناسایی 34 فقره احتکار کالا در قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علیرضا حسن پور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز  دوشنبه در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه اصلی نظارت بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و رسالت مهم تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات است.

وی افزود: طرح ویژه اصلاحات اقتصادی در سال جاری توسط دولت با هدف تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها و چهار قلم از کالاهای اساسی کلید خورد و در این مسیر چالش هایی نیز وجود دارد که با رفع موانع و همکاری مردم منتظریم تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

حسن پور با بیان اینکه تشکیل یک سوم پرونده ها در تعزیرات استان قزوین با حضور بازرسان صورت گرفته تصریح کرد: از آغاز اجرای اصلاح هدفمندی یارانه ها از 20 اردیبهشت تا 20خرداد امسال یک‌هزار و 455 فقره پرونده تشکیل شد که 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و 364 فقره پرونده مختومه شده و در مجموع متخلفان به پرداخت 112 میلیارد ریال محکوم شده اند.

حسن پور تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم در این مدت 26 پرونده و در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز  125 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قزوین تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته هشت روز بود که به شش روز و اجرای احکام هم به دو روز کاهش یافته است.

حسن پور ادامه داد: یک هزار و پنج فقره گشت سیار مشترک در قالب 208 تیم در زمان اجرای طرح صورت گرفته که 593 مورد آن به صورت سیار بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین تخلف انجام شده شامل درج نشدن قیمت، گران فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است.

حسن پور گفت: درج نکردن قیمت جزو اصلی ترین پرونده های تشکیل شده در تعزیرات است که 35 درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است

 

 

 

 

 

کدخبر: 792339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟