هشدار مدیرعامل آب منطقه ای یزد درباره نامناسب بودن وضعیت منابع آبی مهریز/ دفن بهداشتی زباله ها ضرورت دارد

به گزارش رکنا از یزد،«محمدمهدی جوادیان زاده»در این جلسه ضمن شنیدن مسائل و مشکلات آبی شهرستان، با بیان اینکه وضعیت آب در سراسر کشوروضعیت بحرانی است و استان ما نیز با افت شدید آبخوان ها  مواجه می باشد گفت:این شرکت آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با مدیران شهرستان جهت رفع مشکلات آبی را دارد.

وی دفن غیربهداشتی زباله ها را در آلوده کردن منابع آب زیرزمینی موثر دانست و با اشاره به اینکه شیرابه های زباله یکی از مخرب ترین آلاینده ها است و برمضاعف شدن آلودگی آبهای زیرزمینی دامن می زند بر اجرای دفن بهداشتی زباله ها تاکید کرد.

وی به طرح آزادسازی و لایروبی رودخانه ها نیز اشاره و با بیان اینکه همیاری و همکاری دهیاری، فرمانداری و بخشداری ها نیز در این زمینه لازم است گفت:هردهیاری که آمادگی دارد می تواند تفاهم نامه ای با شرکت آب منطقه ای جهت اجرای این طرح داشته باشد.

فرماندار مهریز نیز ضمن گزارشی از مشکلات شهرستان و اقدامات انجام شده گفت:وضعیت شهرستان مهریز از لحاظ وضعیت منابع آبی مناسب نمی باشد و مردم در این زمینه با مشکل روبرو هستند.

 “محمد دهقان بنادکی” یکی از دغدغه های اصلی شهرستان مهریز، قطعی آب شرب و مسئله فاضلاب دانست و گفت:باید با هماهنگی همه ارگان ها مشکلات را مدیریت نماییم.

نماینده شرکت آبفای مهریز نیز توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب شهر مهریز ارائه و افزود: این تصفیه خانه در شهریور سال جاری راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان مهریز در ابتدای این رویداد گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان و اقدامات حفاظتی انجام شده ارائه داد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 792101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟