۷۰۰ هکتار آبیاری هوشمند در استان قزوین اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همزمان با دومین روز از هفته جهاد کشاورزی در مراسمی با حضور فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان بویین زهرا و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از 52 طرح کشاورزی بهره برداری شد.

فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهارداشت: در حال حاضر هشت میلیون و 500 هزار هکتار مزارع آبی در کشور وجود دارد که ۲.۵ میلیون هکتار آن به سامانه آبیاری مجهز شده است که قزوین رتبه بسیار خوبی در این عرصه در میان استانهای کشور دارد.

عباسی اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از سیستم  آبیاری هوشمند در منطقه خوزنین قزوین جایگاه استان در آبرسانی مدرن ارتقا پیدا می کند.

وی یادآورشد: قزوین در استفاده از سامانه‌ و ماشین آلات آبیاری در ردیف استان‌های پیشرو محسوب می شود و ۳۰ درصد اراضی آبی آن که بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی توسعه روش‌های آبیاری مدرن با راندمان بالاست که خوشبختانه در این میان قزوین با ۶۰ هزار هکتار توانسته جایگاه خوبی را کسب کند.

 

 

 

کدخبر: 791818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟